שלב אחר שלב – איך להגיש תביעה קטנה

תביעה קטנה היא הליך משפטי מהיר ופשוט, המיועד לתיקים כספיים בסכום של עד 75,000 ש"ח. התביעה מוגשת בבית משפט לתביעות קטנות והיא מתנהלת בפני שופט יחיד. כאן תמצאו את המידע איך להגיש תביעה קטנה שלב אחר שלב.

 

שלב 1: הכרת הזכויות שלך

לפני שתגישו תביעה קטנה לבית משפט תביעות קטנות, חשוב לוודא שיש לכם זכות להגיש תביעה מסוג זה. הזכות להגיש תביעה קטנה קיימת במקרים הבאים:

  • התביעה היא בתחום המשפט האזרחי.
  • סכום התביעה אינו עולה על 75,000 ש"ח.
  • התביעה היא בגין סכום כסף בלבד.

אם אינכם בטוחים אם יש לכם זכות להגיש תביעה קטנה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין.

איך להגיש תביעה קטנה

שלב 2: הכנת כתב התביעה

כתב התביעה הוא המסמך המרכזי בתביעה קטנה. בכתב התביעה, עליכם לפרט את העובדות הרלוונטיות לתביעה, את סכום התביעה ואת הסעדים המבוקשים.

כתב התביעה חייב לכלול את הפרטים הבאים:

  • שם התובע, כתובת התובע ומספר תעודת הזהות של התובע.
  • שם הנתבע, כתובת הנתבע ומספר תעודת הזהות של הנתבע.
  • תיאור העובדות הרלוונטיות לתביעה.
  • סכום התביעה.
  • הסעדים המבוקשים.

את כתב התביעה ניתן להגיש בכתב או באופן מקוון.

 

שלב 3: תשלום אגרת משפט

על מנת להגיש תביעה קטנה עליכם לשלם אגרת משפט. גובה האגרה משתנה בהתאם לסכום התביעה. את האגרה ניתן לשלם במזומן, בשיק, או באמצעות כרטיס אשראי.

 

שלב 4: הגשת כתב התביעה

את כתב התביעה יש להגיש בבית משפט לתביעות קטנות. את כתב התביעה ניתן להגיש באופן אישי או באמצעות שליח.

 

שלב 5: הגשת כתב הגנה

לאחר הגשת כתב התביעה, הנתבע יקבל הזמנה לדיון בבית המשפט. הנתבע רשאי להגיש כתב הגנה בתוך 30 יום ממועד קבלת ההזמנה לדיון. כתב ההגנה חייב לכלול את הפרטים הבאים: שם הנתבע, כתובת הנתבע ומספר תעודת הזהות של הנתבע. וכמו כן את תגובת הנתבע לטענות התובע.

 

שלב 6: קיום הדיון

הדיון בתביעה קטנה יתקיים בבית משפט לתביעות קטנות. הדיון ייערך בפני שופט יחיד, והוא יהיה קצר ותמציתי. במהלך הדיון התובע והנתבע יוכלו להציג את טענותיהם בפני השופט. השופט ישמע את טענות שני הצדדים, ויכריע בסכסוך.

 

שלב 7: מתן פסק דין

השופט ייתן פסק דין בתוך 30 יום ממועד הדיון. פסק הדין יהיה סופי ומחייב. אם אינכם מרוצים מפסק הדין, תוכלו לערער עליו בבית משפט השלום.

 

טיפים להצלחת תביעה קטנה

כדי להגדיל את הסיכויים להצלחת התביעה, חשוב להכין את כתב התביעה בקפידה. כתב התביעה צריך להיות ברור ומפורט ויש לכלול בו את כל העובדות הרלוונטיות לתביעה. חשוב גם להציג ראיות התומכות בטענותיכם. ראיות יכולות להיות מסמכים, עדויות, תמונות, סרטונים וכד'. לסיכום, ניתן להגיש תביעה קטנה באופן אינדיבידואלי, אך מומלץ להגיש באמצעות עורך דין לתביעות קטנות.

הכרת הזכויות שלך

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שלב אחר שלב - איך להגיש תביעה קטנה
עריכת דין
שלב אחר שלב – איך להגיש תביעה קטנה

תביעה קטנה היא הליך משפטי מהיר ופשוט, המיועד לתיקים כספיים בסכום של עד 75,000 ש"ח. התביעה מוגשת בבית משפט לתביעות קטנות והיא מתנהלת בפני שופט יחיד. כאן תמצאו את המידע