השכן מלמטה הדליק מנגל פחמים? באילו מקרים הוא חשוף לתביעה?

השכן שלנו מלמטה התחדש לאחרונה במנגל פחמים גדול ומאז, הוא מדליק את המנגל לעיתים קרובות מאוד. בכל פעם שהוא עורך על האש, כל הבית שלנו מתמלא בעשן. אנחנו לא צריכים לתאר לכם את ההרגשה הנוראית, הרי אם הגעתם לכאן, סביר להניח שאתם מכירים את התחושה. ריכזנו כמה שאלות שעניינו אותנו בנושא וביקשנו מעורך הדין שלנו לענות עליהם, כדי שנדע באילו מקרים הוא חשוף לתביעה, אם בכלל. בשורות הבאות נציין בפניכם את כל הפרטים.

 

האם אפשר למנוע מהשכן מלמטה לערוך על האש במרפסת שלו?

עורך הדין שלנו ציין בפנינו שמדובר בשאלה נפוצה ביותר. בימי האביב והקיץ החמים (בהם נהוג לערוך יותר ארוחות בשריות עם מנגל) הוא מקבל מספר פניות בשבוע בנושא זה. לדבריו, אין איסור בחוק שקובע שאסור לערוך על האש על מרפסות. כך שאם נחליט לגשת לבית המשפט ולבקש לתבוע את השכן שלנו, אנחנו כנראה נקבל מהמזכירות במקום גיחוך קל או אולי מבט אמפתי, מי יודע? בכל אופן, כנראה שעדיף לוותר במקרה זה ולנסות בדרך אחרת.

רגע לפני שוויתרנו, עורך הדין ציין בפנינו את הפירוט של סעיף 3 למניעת מפגעים. סעיף זה קובע שאדם לא יגרום לריח חזק שעשוי להפריע לאדם אחר שנמצא בקרבת מקום. כך שמסתבר שאי אפשר למנוע ממנו, אבל הוא אכן חשוף לתביעה שניתן לדון בה בבית המשפט. לדבריו, ברוב המקרים אנשים בוחרים לפתור את המצב בדרכים אחרות.

 

מה אנחנו יכולים לעשות כדי להימנע מסכסוך?

אנחנו רוצים לפנות אל השכן ולבקש ממנו להפסיק לערוך על האש עם גריל פחמים במרפסת. הבעיה היא, שסביר להניח שהוא לא יקבל את הבקשה שלנו בהבנה, הרי לשם כך הוא קנה את המנגל, כדי שיוכל לערוך על האש במרפסת. אז מה בעצם אנחנו יכולים לעשות, או איך אנחנו יכולים לפנות אליו ולצאת מסופקים וללא סכסוך? עורך הדין הציע שנפנה לשכנים נוספים שמתגוררים בסמיכות אלינו ונברר אם גם הם סובלים מהמטרד ונסתייע בהם, כדי להתאגד ולפנות אליו יחד. מסתבר שאם יש ועד בית בבניין, ניתן להציע לערוך ישיבה דחופה ולהעלות את הנושא. כך ניתן לבחון מול כל דיירי הבניין את דעתם בנוגע למטרד והדבר עשוי להשפיע על הדייר.

 

אילו דרכים נוספות יכולות לסייע במקרה שכזה?

אם אתם מעדיפים להימנע מהגעה אל בית המשפט ואינכם רוצים להיפגש עם השכנים שלכם ולדון בנושא, אתם יכולים לבחור באחת מהאפשרויות הבאות:

  • לכתוב שלט אנונימי ולבקש שמירה על ניקיון האוויר
  • לחבר ונטילטור לפיזור העשן

עד כאן כל הפרטים שחשוב שתדעו אודות המצבים שבהם השכן מלמטה עשוי להיות חשוף לתביעה בעקבות שימוש במנגל פחמים. מקווים שלא תדעו עוד עשן.

גריל פחמים

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם