מה ניתן לעשות אם מפטרים אתכם שלא כדין?

פיטורים הם דבר לא ממש נדיר במציאות הקיימת בשוק העבודה כיום, ויחד עם זאת עדיין מדובר במציאות לא ממש נעימה, המעמידה את העובד בחוסר ודאות מסוים לגבי עתידו הכלכלי. ההשלכות המהותיות שיש לפיטורים על העובד, הביאו את המחוקק להסדיר את הכללים לפיטורים כדין, והנה לפניכם כל המידע בנושא

 

דעו את זכויותיכם – גם במקרה של פיטורים

העבודה ממלאת תפקיד מרכזי בחיינו, כשהיא מאפשרת לנו להתפרנס בכבוד ולשמור על איכות חיים מיטבית. לפיכך, קל להבין כי מקרה של פיטורים הוא מקרה בהחלט לא נעים (בלשון המעטה) ובעל השלכות מהותיות על עתידו הכלכלי של העובד ואף על מצבו הנפשי והבריאותי, באופן שהביא את המחוקק להגן על העובד באמצעות הענקת זכויות שונות.

בין הזכויות השונות המגיעות לעובדים, קיימת גם הזכות לתהליך פיטורים הוגן ועל פי הכללים הקבועים בחוק, כאשר כל סטייה מאותם חוקים ותקנות, תיחשב לפיטורים שלא כדין ולמעשה, עבירה על החוק, בגינה ניתן יהיה להגיש תביעת פיצויים עם עו"ד לדיני עבודה, כפי שתוכלו למצוא באתר https://liatfaigel-law.co.il.

 

כיצד צריך להתבצע תהליך פיטורים כדין?

ככלל, ההחלטה על פיטורי העובד צריכה להתקבל בשל סיבה מוצדקת, כאשר לעובד ניתנה האפשרות לשמוע את טענות המעסיק ולהתגונן ולהעלות את טענותיו נגד הפיטורים. כך, תהליך פיטורים תקני צריך להתבצע באופן הבא: זימון העובד לשיחת שימוע והודעה מוקדמת על הפיטורים. בכל אחד מהשלבים הללו, על המעסיק לדאוג לשמירה על שמו הטוב של העובד.

 

המקרים המיוחדים של פיטורים שלא כדין

בהתאם לאמור לעיל, ככל ותהליך הפיטורים התקיים ללא שימוע / הודעה מוקדמת, הרי שמדובר בפיטורים שלא כדין. בנוסף על כך, ישנם מצבים מיוחדים בהם אסור למעסיק לפטר את העובד:

 

פיטורים בהריון

במסגרת חוק עבודת נשים, מעסיק לא יוכל לפטר נשים בהריון או בחופשת לידה, אלא באישור מיוחד של שר העבודה, אשר יבחן האם סיבת הפיטורים אינה כתוצאה מההיריון או הלידה.

 

טיפולי פוריות

הגנה נוספת שקיימת לעובדים היא במידה והעובד או העובדת הנמצאים בתהליך טיפולי פוריות. במקרים כאלו, המעסיק יצטרך לקבל אישור לפיטורים מזרוע העבודה.

 

מה ניתן לעשות במקרה של פיטורים שלא כדין?

עובדים רבים מאמינים כי הכוח נמצא בידיים של המעסיק, גם במקרים של פיטורים שלא כדין. אך למעשה, באמצעות שירותיו של עו"ד המתמחה בדיני עבודה, ניתן יהיה לנקוט במספר פעולות, דוגמת בקשת צו מניעה זמני ותביעת פיצויים בשל הפיטורים שלא כדין.

 

לסיכום

במסגרת הזכויות השונות הקיימות לעובדים, קיימת גם הזכות לתהליך פיטורים הוגן, אשר צריך להיות מורכב משימוע והודעת פיטורים מוקדמת. ככל ותהליך הפיטורים התבצע שלא באופנים אלו, מומלץ יהיה לפנות בהקדם לעו"ד המתמחה בדיני עבודה, בכדי לבחון את דרכי הפעולה המומלצות ביותר.

פוטר שלא כדין

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פוטר שלא כדין
עריכת דין
מה ניתן לעשות אם מפטרים אתכם שלא כדין?

פיטורים הם דבר לא ממש נדיר במציאות הקיימת בשוק העבודה כיום, ויחד עם זאת עדיין מדובר במציאות לא ממש נעימה, המעמידה את העובד בחוסר ודאות מסוים לגבי עתידו הכלכלי. ההשלכות