אילו נכויות מקנות פטור ממס?

פטור ממס הכנסה הוא פטור מרחיק לכת שניתן רק במקרים חריגים. אחד המקרים הללו הוא נכות בשיעור מסוים, אך חשוב לדעת שלא כל נכות מעניקה לכם באופן אוטומטי פטור מלא ממס הכנסה. הנכות במדינת ישראל נקבעת לפי אחוזים מסוימים, ורק מי שעונה על סך אחוזים מסוים זכאי לקבל את הפטור. כאן נספר לכם אלו נכויות מקנות לכם את הפטור הזה.

 

פטור ממס

במדינת ישראל מוענק פטור ממס הכנסה לנכים משתי סיבות. הראשונה היא כמובן לעודד אותם להמשיך לעבוד והשנייה היא לאפשר להם להנות מהכנסה גבוהה יותר. לאור העובדה שמדובר על פטור מרחיק לכת, לא כל מקרה של נכות אכן מזכה אתכם בפטור.

פטור ממס

נכות או מחלה

הסיבה הראשונה לקבלת פטור היא בגין נכות פיזית בשיעור של 90 אחוז ומעלה. האחוזים הללו יכולים להיקבע לטובתכם כתוצאה מנכות פיזית או אפילו ממחלות מסוימות. מחלות כרוניות בלב, כליות ריאות, מערכת העצבים וכיו"ב לעיתים מגיעות לנכות בשיעור הזה. בנוסף, סוגים מסוימים של סרטן גם הם מוגדרים כנכות בשיעור שמספיק לכם כדי לקבל פטור מלא ממס הכנסה.

נכות או מחלה

בעיות נפשיות

נכות נוספת שיכולה להקנות לכם פטור ממס הכנסה היא נכות נפשית ברמה מסוימת. מספר מתמודדי הנפש בישראל עולה בצורה מתמדת, ואם גם אתם סובלים מבעיה נפשית כזו או אחרת, ייתכן ותוכלו לקבל פטור מלא ממס הכנסה. בדיוק כמו בנכות גופנית, גם כאן לא כל נכות מזכה אתכם בפטור, אבל תמיד משתלם לבדוק את זה לפחות.

 

פטור רטרואקטיבי

אם הנכות שלכם היא בשיעור כזה שמזכה אתכם בפטור ממס, יש לציים שהפטור הזה מוענק לכם בצורה רטרואקטיבית לתקופה של עד 6 שנים. עליכם להוכיח שהנכות שממנה אתם סובלים קיימת כבר מספר שנים, וכך תוכלו לקבל החזר מס מלא לא רק מעתה והלאה אלא גם על התקופה שבה עבדתם ללא הפטור הזה. יחד עם זאת, תמיד כדאי להוציא את הפטור כמה שיותר מהר.

 

ייעוץ מקצועי

בהנחה שזו לא הפעם הראשונה בה אם צריכים לעבוד מול הביטוח הלאומי ורשויות המס, סביר להניח שאתם מבינים שלא מדובר על גופים יעילים במיוחד. לעיתים חוסר היעילות הזו לא רק פוגע בזמן קבלת הפטור אלא גם מוביל לאי מיצוי מלא של הזכויות שלכם. כדי למנוע את המצב הזה אנחנו ממליצים לכם לפנות לחברה מקצועית שמעניקה שירותים בתחום של מימוש זכויות מול הביטוח.

 

לסיכום

פטור ממס הכנסה ניתן בישראל למי שסובלים מנכות בשיעור של 90 אחוז ומעלה. נכות כזו לא בהכרח נובעת מנכות פיזית בלבד, אלא גם יכולה להיפסק לטובתכם במקרה של מחלות כרוניות מסוימות, סרטן או בעיות נפשיות חמורות. את אחוזי הנכות קובעים אנשי הביטוח הלאומי לפי קריטריונים שמוגדרים בחוק. מומלץ לפנות לחברת ייעוץ מקצועי כדי לממש את זכויותיכם במלואן.

אילו נכויות מקנות פטור ממס

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אילו נכויות מקנות פטור ממס
עורך דין מיסים
אילו נכויות מקנות פטור ממס?

פטור ממס הכנסה הוא פטור מרחיק לכת שניתן רק במקרים חריגים. אחד המקרים הללו הוא נכות בשיעור מסוים, אך חשוב לדעת שלא כל נכות מעניקה לכם באופן אוטומטי פטור מלא