ההבדל המשפטי ברכישת דירה מקבל"ן מול דירה יד 2

בימים אלו, מחירי הדיור ובפרט מחיר רכישת הדירה הם שיחת היום. מחירי הדירות ממשיכים לטפס בשנים האחרונות, וכפועל יוצא רבים מעוניינים לרכוש דירה כל עוד הדבר אפשרי עבורם. אלו היכולים לרכוש דירה ניצבים בפני מספר אפשרויות, כאשר שתי המובילות הן רכישה מקבלן ורכישה דירת יד 2. אז מה הן ההבדלים המהותיים בין שתי האלטרנטיבות? מה ההבדל המשפטי? איך עורך דין רכישת דירה נכנס לתמונה? הישארו איתנו. 

 

מי הוא הגורם המקצועי שיכול לסייע לרכוש נכון?

לפני שבכלל נוגעים בהבדלים בין רכישת דירה מקבלן לבין רכישת דירה יד 2 חשוב להבהיר מספר נקודות. ראשית, במידה ואתם ניצבים לקראת רכישת דירה, סביר להניח שאתם ניצבים מול העסקה המשמעותית ביותר שביצעתם עד כה. לכן, חשוב להצטייד בגורם מקצועי ומיומן שילווה את התהליך וישרת את האינטרסים ששלכם.

כזה נגוע לעסקאות נדל"ן, עורך דין רכישת דירה יהיה איש המקצוע שתרצו לצידכם. עורך דין רכישת דירה הוא למעשה עורך דין מתחום המקרקעין אשר המתמחה באופן ייחודי בעולם רכישת הדירות בהיבטים המשפטיים והחוזיים של העולם המורכב הזה.

 

דירה מקבלן מול דירה יד 2

לאחר שהובהר מי יהיה איש המקצוע אותו תרצו לצידכם לקראת עסקת רכישת דירה, הגיע הזמן לעסוק בהבדלים בין רכישת דירה מקבלן לבין רכישת דירה יד 2, ובפרט בהבדלים המשפטיים. לכל אחת מהאופציות ישנם יתרונות לצד חסרונות, בסופו של דבר בחירה אידיאלית תהיה בחירה מושכלת שמתחשבת בכל ההבדלים החשובים ומותאמת לכל אחד לפי טעמו ומצבו האישי. ריכזנו עבורכם מספר נקודות דרכן נדון על ההבדלים החשובים:

 

 מדד תשומות הבניה

מדד תשומות הבנייה עוסק בסכום כספי אותו יש להעביר לקבלן, אשר מוצמד למדד תשומות הבניה, ומועבר לקבלן רק כשהדירה מאוכלסת. משמעות הדבר היא שייתכן מצב בו תצטרכו לשלם לקבלן סכום רב של כסף בזמן שאתם מחכים שדירתכם תהיה מוכנה לאכלוס. רוכשי דירות יד 2 לא צריכים להתמודד עם זה ולא נדרשים לשלם את הסכום הזה.

 

עריכת הסכם מכר

בכל רכישת דירה ישנו מעמד חשוב של עריכת הסכם המכר, ברוב המקרים עורכי דין מקרקעין מייצגים כל אחד מהצדדים. קיים הבדל מהותי בין הסכם מכר של דירה מקבלן לבין הסכם של דירה יד 2.

 

שכר טרחה לעורך דין

ברכישת דירה מקבלן, הקבלנים נוהגים לדרוש תשלום שכר טרחה מהקונים עבור עורך הדין של הקבלנים. סכומים אלו יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים, רוכשי דירת יד 2 לא נדרשים לתשלומים הללו בדרך כלל.

 

לסיכום – בחירה טובה תהיה בחירה מושכלת

לאחר שהבנו מה תפקידו של עורך דין מקרקעין במעמד הרכישה ונגענו בחלק מההבדלים המהותיים בין אופציות הרכישה, הגיע הזמן לבחור. מומלץ להיוועץ שגורם מקצועי שיכווין אתכם לבחירה המושלמת עבורכם, כאמור בחירה טובה תהיה בחירה שמתחשבת במצבכם הספציפי. שתהיה רכישה מוצלחת!

עורך דין לרכישת דירה

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין לרכישת דירה
עורך דין מקרקעין
ההבדל המשפטי ברכישת דירה מקבל"ן מול דירה יד 2

בימים אלו, מחירי הדיור ובפרט מחיר רכישת הדירה הם שיחת היום. מחירי הדירות ממשיכים לטפס בשנים האחרונות, וכפועל יוצא רבים מעוניינים לרכוש דירה כל עוד הדבר אפשרי עבורם. אלו היכולים