כיצד מתנהל הליך פשיטת רגל?

פשיטת רגל נשמעת לרבים מאתנו כמצב לא נעים בעליל. אך בפועל, הצעד המשמעותי של פשיטת רגל – למרות שמו היומרני, נועד דווקא כדי להציל את בעל העסק, ולאפשר לו לסיים את חובותיו בצורה שמגנה עליו ומאפשרת לו איכות חיים אישית ופרטית, מעבר לקשיים הכלכליים, על ידי פתיחת דף חדש, עם קבלת הפטר בסיום התהליך.

 

כמה זמן לוקח לקבל הכרה בפשיטת רגל

בעבר, תהליך ההכרה בפשיטות רגל, היה יכול להימשך במשך שנים ארוכות, דבר שהיה גורם לבעל העסק להיגרר לסחבת בירוקרטית בלתי נגמרת ולאירועים משפטיים ללא סוף. כדי להקל על בעלי העסקים שעומדים במצב של פשיטת רגל, קבעה מדינת ישראל בשנת 2013 כי תהליכי פשיטת רגל, מוגבלים בזמן של כ4.5 שנים, דבר שמגביל את זמן ההמתנה ומאפשר אור בקצה המנהרה.

הליך פשיטת רגל

המטרות של פשיטת רגל

המטרות של פשיטת הרגל, מגנות על שני הצדדים בסיפור – על פושט הרגל, כמו גם על נושיו. מצד אחד, פשיטת הרגל מאפשרת לחייב אשר אין לו כל אפשרות לשלם את חובותיו, להמשיך בחיים מבלי להיות משועבד לחובות ולנושים עד סוף חייו. מצד שני, הנושים מקבלים הסדר חוב על פי עדיפות, בתשלומים ועם ביטחון כי מה שיוכלו לקבל – יקבלו.

 

השלב הראשון בהליך פשיטת רגל

בשלב הראשון, על בעל העסק להגיש בקשה לרשויות באמצעות הטופס הרלוונטי, בו הוא ממלא את פרטיו והסיבות לפשיטת הרגל, ומבקש שיבחנו את התהליך. מרגע שליחת הבקשה, מתחיל להתגלגל תהליך פשיטת הרגל, כאשר לאורך כל הדרך פושט הרגל מלווה בעורך דין שמגבה אותו מבחינה משפטית ודואג להשיג עבורו את התנאים הטובים ביותר.

 

השלב השני בהליך פשיטת הרגל

בית המשפט, הוא זה שמכריע אם לשלול את הבקשה לפשיטת הרגל, או לחילופין – לאשר אותה. במקרה ובית המשפט אישר את הבקשה, הרי שהוא יטיל על פושט הרגל צו כינוס נכסים, בו כל ההליכים המשפטיים שקשורים לחובות של פושט הרגל, כולל תהליכי הוצאה לפועל, עוברים תהליך של הקפאה שלא מאפשר את מימוש החובות או גבייתם על ידי הנושים.

הליך פשיטת רגל

השלב השלישי בפשיטת הרגל

השלב השלישי הוא הכרזה על פשיטת הרגל, והוא חייב להתבצע עם עורך דין שילווה את התהליך. בשלב זה חלוקת החובות נעשית על פי מדרג פרמטרים הקבוע בחוק, וחלוקת החובות האפשריים, נעשית בצורה הוגנת ככל האפשר, על פי החלטת בית המשפט.

 

השלב הרביעי והמכריע בפשיטת רגל

קבלת הפטר, הוא השלב שמאפשר לפושט הדרך לצאת לדרך כלכלית חדשה. זהו שלב בו בית המשפט מחליט כי תהליך פשיטת הרגל הסתיים בהצלחה, וכל מה שהפושט יכול היה לשלם, הוא שילם באופן יחסי עבור נושיו.

 

לסיכום

הליך פשיטת רגל הוא הליך מורכב, אשר יכול לאפשר לפושט הרגל להתחיל בחיים כלכליים חדשים ולפתוח דף חדש. בכל נושא פשיטת הרגל, יש להיעזר בעורך דין מומחה שימטב את התנאים עבור פושט הרגל.

הליך פשיטת רגל

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הליך פשיטת רגל
כללי
כיצד מתנהל הליך פשיטת רגל?

פשיטת רגל נשמעת לרבים מאתנו כמצב לא נעים בעליל. אך בפועל, הצעד המשמעותי של פשיטת רגל – למרות שמו היומרני, נועד דווקא כדי להציל את בעל העסק, ולאפשר לו לסיים