רשלנות רפואית בהריון

מקרי הרשלנות הרפואית שמתרחשים במהלך הריונות של נשים בישראל הפכו להיות לנפוצים ביותר. עובדה מצערת זו גורמת לנשים רבות לברר את הזכויות שלהן, כדי לקבל את המגיע להן על פי החוק. מדריך זה יצא לבחון את הנושא מקרוב, במטרה לרכז את כל האינפורמציה החיונית במקום אחד. נמליץ לכן לקרוא את השורות הבאות אם אתן סוברות שחוויתן רשלנות רפואית במהלך ההיריון. שכן, בסיומן, תקבלו את כל המידע הנחוץ לכן.

 

ההגדרה המשפטית של רשלנות רפואית במהלך היריון

רגע לפני שנעמיק בנושא, ראוי להציג בפניכם הסבר קצר אודות רשלנות רפואית מסוג זה. מדובר בעצם במצב שכולל את 2 ההתרחשויות הבאות:

  1. התנהלות רפואית שחרגה מהסטנדרטים הבסיסיים של הרפואה
  2. נגרם נזק למטופלת או לעובר

יש כל מיני תרחישים שעשויים להוביל להגדרת המצב כרשלנות רפואית. נסביר אודותיהם בהרחבה בפסקאות הבאות.

רשלנות רפואית

ייעוץ רשלני

לצערנו, יש לא מעט נשים שפונות לקבלת ליווי משפטי מכיוון שאלה סבורות שהמקרה שלהם נכנס תחת הקטגוריה של רשלנות רפואית בהריון. אחד המצבים השכיחים ביותר שמובילים לרשלנות, באים לידי ביטוי בעקבות ייעוץ שבוצע באופן רשלני. ראוי לציין שייעוץ שכזה עשוי לבוא לידי ביטוי בכל מיני מצבים במהלך ההיריון. בחרנו להציג בפניכם את השלב הראשוני שנוגע להליך של ייעוץ גנטי. הכוונה למצב שבו יועץ גנטי לא הפנה את האישה ההריונית לעריכת בדיקות ספציפיות שהיו עלולות להעיד על פגם כלשהו בעובר.

 

חשיבות הפנייה לעורך דין רשלנות רפואית

נשים שעברו רשלנות רפואית במהלך ההיריון, צריכות לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין שעוסק בתחום. שכן, זו הדרך היחידה לבדוק אם אכן אירעה להן רשלנות. במידה ויתגלה שהדבר אירע, עורך הדין יעשה כל שביכולתו כדי לרכז טפסים מגורמים שונים (בתי חולים, קופות חולים ועוד), במטרה להוכיח את הרשלנות ולאפשר את קבלת הפיצויים שמגיעים לאישה ההריונית בהתאם לקבוע בחוק. ראוי לציין שחשוב לפנות לעורך דין מוסמך שעונה על הקריטריונים הבאים:

  • מקצועי
  • בעל ניסיון רב בתחום
  • בעל יחסי אנוש טובים

עורך דין רשלנות רפואית

התגלתה רשלנות רפואית? זו הדרך להוכיח

כאמור, זה לא פשוט בכלל להוכיח שאירעה רשלנות רפואית. מדובר בהליך מורכב שמצריך יישום של 2 שלבים. נזכיר ששלבים אלו מתבצעים על ידי עורך דין, כך שאתם, התובעים, לא צריכים לעשות דבר. בשלב הראשון צריך להציג הוכחות שיעידו שאירעה רשלנות רפואית לאם או לעובר. לאחר מכן, צריך להוכיח שהנזק שנגרם קשור באופן ישיר לרשלנות שבוצעה מצד גורם רפואי.

 

השורה התחתונה

עד כאן כל הפרטים החשובים שיש להכיר אודות רשלנות רפואית שמתרחשת במהלך ההיריון. בשלב זה אתן מכירות בכל המידע, כך שנותר לכן רק להעביר אותו הלאה ולהעלות את המודעות בנושא, כדי שכל הנשים יכירו במושג וידעו לבדוק לעומק אם הן עברו רשלנות שכזו.

רשלנות רפואית בהריון

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רשלנות רפואית בהריון
עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בהריון

מקרי הרשלנות הרפואית שמתרחשים במהלך הריונות של נשים בישראל הפכו להיות לנפוצים ביותר. עובדה מצערת זו גורמת לנשים רבות לברר את הזכויות שלהן, כדי לקבל את המגיע להן על פי