מתי נצטרך את שירותיו של הנוטריון?

כולנו יודעים היטב מיהו עורך דין, ומדי פעם גם יוצא לנו להיעזר בשירותיו במקרים שונים. אנו יודעים פחות או יותר במה עורכי דין מתעסקים, מה הם לומדים, ואיך נהיים עורכי דין. אבל אם יצא לכם להיתקל בשלט: 'עורך דין ונוטריון', או לשמוע את הביטוי הזה בהקשרים כאלה ואחרים, ולא היה לכם ברור בדיוק מה זה נוטריון, הגעתם בדיוק למקום הנכון.

הכנו לכם כאן הסבר קצר וברור על הנוטריון. מיהו הנוטריון, איך נהיים נוטריון, מהן הסמכויות של הנוטריון, ואיך הופכים לאחד כזה. אז בואו נצא לדרך.

 

מיהו הנוטריון?

נוטריון הוא למעשה עורך דין שקיבל הסמכה נוספת ממשרד המשפטים. בסמכותו של הנוטריון לאשר, לאמת, להעיד על, או לערוך מסמך משפטי. חתימה של נוטריון על מסמך מסוים מהווה בעצם אישור לכך שהמסמך מקורי וקביל, ושמי שחתם עליו עשה את זה מרצון. מסמכים שנערכו ונחתמו על ידי נוטריון יכולים במקרה הצורך לשמש כראיה משפטית קבילה בבית דין. פרטים נוספים על נוטריונים תוכלו למצוא כאן בקישור הזה https://dlawyer.co.il.

מיהו הנוטריון

אז איך הופכים להיות נוטריון?

כדי להפוך לנוטריון אדם צריך להיות אזרח ישראלי וחבר בלשכת עורכי הדין. האדם צריך להיות בעל ותק של לכל הפחות 10 שנים בתחום עריכת הדין, ולקבל אישור מטעם ועדה מיוחדת שיושבת במשרד המשפטים. בוועדה הזו יושבים 7 חברים שמינה שר המשפטים לאחר המלצה של לשכת עורכי הדין. אחד מהחברים צריך להיות נוטריון, ועוד שניים הם נציגיו של הציבור הרחב.

אז איך הופכים להיות נוטריון

מתי בעצם נצטרך את שירותיו של הנוטריון?

ישנם כמה מקרים שבהם נזקק לשירותיו של נוטריון, כל אחד מאיתנו יצטרך לקבל שירות מנוטריון לפחות פעם בחיים. המקרים הנפוצים שבהם אנו נעזרים בשירותיו של נוטריון הם עסקאות מקרקעין. כאשר אדם רוכש דירה ולוקח משכנתא, הוא צריך להעביר לבנק ייפוי כוח חתום על ידי נוטריון על מנת שהבנק יוכל לבצע בשמו פעולות שקשורות למשכנתא.

מקרים נוספים בעולם הזה הם ייפוי כוח לאדם אחר לבצע עסקאות מקרקעין. תחום נוסף שבו נזדקק לשירותיו של הנוטריון הוא אימות של מסמכים בשפה זרה. לעתים אנו רוצים לתרגם מסמכים משפטיים או בעלי תוקף חוקי משפה זרה, למשל לצורך הוצאת דרכון זר.

כמובן שהמסמכים הללו לא יהיו קבילים אם אנחנו או סתם אדם אחר נתרגם אותם, ולכן נותנים אותם לנוטריון שמתרגם אותם בצורה מקצועית וטובה. מקרה נוסף שבו הנוטריון מעורב הוא חתימה של הסכם ממון בין בני זוג לפני החתונה. חתימת הנוטריון מהווה אישור רשמי לכך ששני בני הזוג חתמו על ההסכם מרצונם החופשי.

 

סיכום

נוטריון הוא עורך דין בכיר ומנוסה בעל ותק רב בעולם המשפטי. התפקיד העיקרי שלו הוא להוות דמות המעידה על אמינותם של מסמכים רשמיים. רובנו נפגוש אותו סביב הליך של רכישת דירה.

מתי נצטרך את שירותיו של הנוטריון

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מתי נצטרך את שירותיו של הנוטריון
כללי
מתי נצטרך את שירותיו של הנוטריון?

כולנו יודעים היטב מיהו עורך דין, ומדי פעם גם יוצא לנו להיעזר בשירותיו במקרים שונים. אנו יודעים פחות או יותר במה עורכי דין מתעסקים, מה הם לומדים, ואיך נהיים עורכי