מה כרוך ברישוי בית ספר?

לפי חוק פיקוח על בתי ספר, תשכ"ט-1969, פתיחת בית ספר חדש מחייבת קבלת רישיון והכרה מאגף הרישוי של משרד החינוך, על מנת להפעיל מוסד חינוכי מוכר שאינו רשמי. יש לדעת כי קיימת חובת רישוי והפעלת בית ספר ללא רישיון נחשבת לעבירה פלילית. קראו על תחומי הרישוי הנבדקים על מנת לקבל רישיון בית ספר ועל הליך בדיקת הבקשה. 

 

הנדרשים הגשת בקשה לרישיון חדש

רישוי בתי ספר וגני ילדים מיועד למעוניינים בפתיחת והפעלת מסגרת חינוכית, זאת על פי כללי משרד החינוך:

  • בית ספר או גן ילדים חדש. חשוב לדעת כי ברישוי גן ילדים יש להגיש בקשה לרישיון עבור כל כיתת גן בנפרד.
  • גן ילדים או בית ספר אשר הגיש בקשה בשנת הלימודים הקודמת ובקשתו נדחתה מסיבה כלשהי.
  • גן ילדים או בית ספר שהגיש בקשה בשנת הלימודים הקודמת ועדיין לא אושרה.
  • מעבר בעלות של בית ספר או גן ילדים בהתאם לנוהל העברת בעלות וכן גן ילדים העובר מבעלות פרטים לפעילות תחת תאגיד.
  • מעבר מבנה.

רישוי בתי ספר וגני ילדים

אלו מסמכים יש להגיש לצורך קבלת רישיון לבית ספר?

בקשת רישוי כוללת צירוף והצגה של מכים שונים בהתאם לסטטוס של המוסד החינוכי. בין המסמכים ייכללו: מסמכים בתחומי הפדגוגיה, בריאות, בטיחות, פיננסים, התאגדות ותכנון. נציין כי חלק מהמסמכים אותם יש לצרף מהווים נוהל קבוע וחלקם נדרשים בכפוף לבקשת הרשות כלפי המוסד הספציפי.

 

מתן רישיון

לאחר שבית הספר הגיש בקשה לקבלת רישוי בצירוף המסמכים הרלוונטיים והבקשה עמדה בתנאי הסף, היא מועברת לבדיקה של גורמים מקצועיים מטעם משרד החינוך, רק לאחר קבלת אישור מהם, תעבור הבקשה להחלטתה של מנכ"לית מדרש החינוך. במידה וחוות הדעת על בית הספר חיוביות ואין כל התנגדות לקבלת רישוי, מנכ"לית משרד החינוך תיתן הוראה למתן רישיון לבית הספר.

 

דחיית בקשת רישיון

קיימים מקרים בהם מסיבות שונות, בקשת הרישיון אינה מאושרת. קיימות מספר עילות לדחיית רישיונות בתי ספר, ביניהן: חסר במסמכי סף בהגשת בקשה לקבלת רישיון, הגשת מסמך שאינו תקין, הגשת בקשה עבור מבנה בית ספר שעוד לא הסתיימה בנייתו, מציאת ליקויי בטיחותיים במבנה בית הספר והגשת בקשה אשר בשנה קודמת נדחתה או לא הספיקה להיענות ללא סמל המוסד שניתן בשנה זו.

רישוי בתי ספר וגני ילדים

הגשת ערר למשרד החינוך

קבלת דחייה ואי מתן רישיון לבית ספר מאפשר למגיש הבקשה להגיש ערר לועדת הערר של משרד החינוך. זהו הליך משפטי כאשר כתב ערר משמש ככתב טענות בו יש להציג היסטוריה עובדתית , התייחסות לכל סעיפי הדחייה ומטרה משפטית.

 

רישוי בית ספר – סיכום הדברים

קיימות דרישות מחמירות לעמידה בכללי רישוי בית ספר. משרד החינוך דוחה כל פניה בה אין הלימה בין תנאי בית הספר לחוקי הרישוי. על מנת לקבל רישיון מהיר להפעלת בית ספר לאחר דחיית הליך רישוי חשוב ליצור קשר עם עו"ד מקצועי המתמחה בתחום שילווה את תהליך הגשת הערר עד לקבלת הרישיון המיוחל.

רישוי בתי ספר וגני ילדים

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רישוי בתי ספר וגני ילדים
כללי
מה כרוך ברישוי בית ספר?

לפי חוק פיקוח על בתי ספר, תשכ"ט-1969, פתיחת בית ספר חדש מחייבת קבלת רישיון והכרה מאגף הרישוי של משרד החינוך, על מנת להפעיל מוסד חינוכי מוכר שאינו רשמי. יש לדעת