הלבנת הון: נחשדת? כמה טיפים שכדאי להכיר

הלבנת הון – מהי?

בשונה מהעלמת מס, בו מדובר במצב בו אדם מנסה לקחת את הכסף שקיבל באופן לגיטימי (משכורת, למשל) ולהסתיר אותו מעיניי רשויות המס – וזאת על מנת להתחמק באופן מלא או חלקי מתשלום מיסים. הלבנת הון היא חיה אחרת לגמרי.

הלבנת הון באה מביטוי שהוטמע במאה הקודמת – ״מכבסת כסף״. מדובר במצב בו אדם (או תאגיד) לוקח כסף שהושג באופן בלתי חוקי, המכונה גם ״כסף שחור״, ומעביר אותו בדרך ״מכבסה״ אשר תפקידה להלבין את הכסף כדי להפוך אותו לחוקי מבחינת הרשויות. למשל, כסף מסחר בסמים אשר מוזרם דרך הנהלת החשבונות של עסק חוקי ויוצא מהצד השני כרווח מעסק חוקי. מצב זה מייצר מצג שווא כלפי הרשויות לפיו העסק החוקי מכניס כסף רב יותר מהרגיל, אך הכסף השחור הולבן.

 

ענישה כבידה – למה וכמה?

אל תטעו לחשוב שבגלל שמדובר בעבירה שנוגעת לכסף – שהעונש עליה קל. אין זהות בין הענישה על עבירות מס וצווארון לבן לבין עבירות הלבנת הון. היות ובעבירות הלבנת הון קיימת עבירות מקור (סחר בסמים, פשיעה וכו׳), המדינה רואה עבירות אלו בחומרה יתירה, ועל מנת להרתיע מביצוע עבירת המקור וגם את עבירת ההון – העונש הוא כבד ועלול להגיע עד ל-7 או 10 שנים, וזאת בנפרד מהענישה שהמדינה תטיל ככל שתצליח להוכיח את עבירת המקור!

 

מה אפשר לעשות?

עבירת הלבנת הון היא דבר קשה להוכיח, היות והגשת כתב אישום שיוביל למשפט תלויה בתיאום מלא בין רשויות רבות, חקירות סמויות כמו האזנות סתר ומעקבים ועוד. במקרים רבים בין התחלת החקירה להגשת כתב האישום עוברים כמה שנים.

לכן, במידה ואתם חושדים כי מתקיימת נגדכם חקירה בנוגע להלבנת הון או זומנתם לחקירה ברשות המס או ברשות לאיסור הלבנת הון – צרו קשר עם עורך דין. במצבים כאלה, עורך דין הוא החבר הכי טוב שלכם, וייתכן שיהיה היחיד שיוכל לחלץ אתכם מהפלונטר שנוצר.

זכרו – עומדת לכם זכות השתיקה והזכות להיוועץ עם עורך דין. אל תגידו דבר לפני שהתייעצתם בעורך דין מומחה שיוכל ללוות אתכם לאורך כל הדרך.

הלבנת הון

מי אנחנו?

עורך דין פלילי ערן עקראווי הינו מומחה במשפט הפלילי בכלל, ובעבירות מס והלבנת הון בפרט. לאורך השנים משרדו ייצג לקוחות רבים שנחשדו בביצוע עבירות הון והעלמת מס. במקרים של עבירות הון, עורך דין ערן עקראווי משתמש בכישוריו הנרחבים ובצוות המשפטי המקצועי שלו לצד רואי חשבון מומחים, אשר העומדים לרשות משרדו כדי להצליח בתיק המשפטי.

בנוסף, המשרד ייצג בהצלחה יתירה מקרים רבים של כתבי אישום בגין הלבנת הון, ועקב הרמה המקצועית הגבוהה, לבסוף תיקים רבים הגיעו לזיכוי מלא. אתם חושדים שמתנהלת נגדכם חקירה בנוגע להלבנת הון? זומנתם לחקירה?אל תישארו לבד! צרו עמנו קשר ונעניק לכם את השירות המשפטי הטוב ביותר!

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הלבנת הון ראשית
עורך דין פלילי
הלבנת הון: נחשדת? כמה טיפים שכדאי להכיר

הלבנת הון – מהי? בשונה מהעלמת מס, בו מדובר במצב בו אדם מנסה לקחת את הכסף שקיבל באופן לגיטימי (משכורת, למשל) ולהסתיר אותו מעיניי רשויות המס – וזאת על מנת