מה חשוב לבדוק בקניית דירה

רכישת דירה היא אחת מההוצאות הכספיות הגדולות ביותר שיעשו רוב משקי הבית בישראל. חלק מהדירות נרכשות למטרות מגורים, וחלק עבור השקעה ארוכת טווח. בשני המקרים, חשוב לוודא שהכסף שהוצאתם יושקע בחוכמה, ושלערכו של הנכס שלכם יהיה את מקסימום הפוטנציאל לטפס ולצמוח. במאמר זה נסקור מספר טיפים שימושיים לשם כך.

 

התייעצות עם גורמים מקומיים

כאשר רוכשים נדלן, ואין זה משנה אם מדובר על אזור מסחרי, מבנה משרדים, שטח חקלאי או דירת מגורים, חשוב מאוד להתייעץ עם גורמים מקומיים. לאדם אשר מגיע מבחוץ, קשה מאוד להכיר את האזור היטב, לדעת מהו סוג האוכלוסייה המתגוררת בו, מהן המגמות השולטות, וכיוצא באלה. כדי לקבל את הפרספקטיבה הנחוצה כל כך, חשוב מאוד להתייעץ עם גורמים מקומיים. גורמים מקומיים יוכלו להיות פשוט שכנים, למרות שהאינטרס שלהם עשוי לפגוע באמינות הדיווח. אפשרות נוספת, היא לבחור בבעלי מקצוע, כמו עורכי דין מיומנים, אשר יוכלו לסייע ולתת לכם זווית נוספת מהניסיון העשיר שלהם באזור. אנשים כמו רוזה קימיאגרוב עורכת דין לענייני נדל"ן בבאר שבע, הם בעלי מקצוע אשר הערך של שילובם בהשקעה, עולה משמעותית על העלות הכספית של שכירת שירותיהם. בנוסף, עורכי דין יוכלו לתת מידע על חוקי עזר עירוניים מקומיים, שיכולים להיות בעלי השפעה על עתיד הנכס ורצונכם בו.

 

תוכניות פיתוח עתידיות ברמת המיקרו והמקרו

דבר שקריטי לבדוק לפני כל רכישת דירה, הוא תוכניות הפיתוח. תוכניות הפיתוח שיכולות להשפיע על הדירה, הן גם ברמת המיקרו, וגם ברמת המאקרו. ברמת המאקרו, שינויים כמו סלילת נתיבי תחבורה ציבורית או רכבת חדשים לעיר, הטבות מס אזוריות, פתיחת אקדמיה או בית חולים חדש, יכולים להשפיע על הביקוש לנכסי מגורים באזור, ולהפוך את ההשקעה למשתלמת יותר. תוכניות ברמת המיקרו, כמו הכשרת גן ציבורי חדש, פתיחת תחנת אוטובוס קרובה, או הקמת בתי ספר וגנים ציבוריים במרחק הליכה, יכולים להיות בעלי השפעה גם הם על ערך הנכס. כמובן, ששינויים לא חייבים להיות לטובה, ולכן בדיקת תוכניות הפיתוח העתידיות יכולה לחסוך לכם סיכונים מיותרים.

 

איכות עבודות הבנייה ותשתיות

לבסוף, לאחר שלמדתם להכיר את אזור ההשקעה, ואיך הוא יראה בעתיד, הגעתם לשלב בחינת הדירות עצמן. מאחר ולרוב האנשים אין את הידע הדרוש כדי לראות את הבית ולבחון אותו כראוי, כדאי מאוד לשקול לשלב בבדיקה בעלי מקצוע מתחומים שונים, בעיקר בשלבים של לפני סגירת החוזה. עליכם לבדוק את תשתיות המים והביוב, לראות שכלל צינורות הניקוז עומדים בתקן. לאחר מכן עליכם לעבור ולבחון את מצב תשתית החשמל, את ההספק שלה, ואת יכולתה לעמוד בעומס המכשור החשמלי המודרני. רק לאחר שבחנתם את כל הדברים הללו, והחתמתם את המוכרים על כך שלא ידועות להן תקלות בנכס, תוכלו לחתום על חוזה רכישה.

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מפתחות ובית
נכסים ומקרקעין
מה חשוב לבדוק בקניית דירה

רכישת דירה היא אחת מההוצאות הכספיות הגדולות ביותר שיעשו רוב משקי הבית בישראל. חלק מהדירות נרכשות למטרות מגורים, וחלק עבור השקעה ארוכת טווח. בשני המקרים, חשוב לוודא שהכסף שהוצאתם יושקע