הכפישו את שמך הטוב? כיצד מגישים תביעת לשון הרע

.במידה ואדם פרסם כנגדך אמירות מכפישות ברבים, אתה זכאי להגיש תביעת לשון הרע.כיצד מגישים?כל הפרטים – במאמר הבא

הגשת תביעת לשון הרע – כיצד?

אם אתם סבורים כי אדם ביצע כנגדם עבירה והוציאה את שמכם או שם העסק שלכם לרעה, אתם זכאים להגשת תביעת לשון הרע.חשוב לזכור כי מדובר בתביעה מורכבת להוכחה, וזאת בשל העובדה כי בתי המשפט רוצים לאזן בין חופש הביטוי לבין פגיעה בשמו הטוב של האדם, ולכן במידה ואכן התקיימו שני תנאים: הפרסום גרם לכם נזק אשר יש בו פוטנציאל לפגיעה גם בעתיד וכן האם אכן האמירות פורסמו ברבים. כיום, התביעות הנפוצות ביותר הן תביעות לשון הרע בעקבות פרסום ברשתות החברתיות אשר מהוות כיום את הפלטפורמה המרכזית להעברת דעות, כאשר מדי יום מוגשים לבתי המשפט עשרות תביעות מסוג זה, ולכן ישנה חשיבות להתקשרות עם עורך דין אשר מתמחה בתחום לשון הרע בכדי להתחיל בהגשת התביעה.

לחישה באוזן

כיצד מגישים תביעות לשון הרע?

תביעות לשון הרע ניתן להגיש רק לאחר התייעצות עם עורך דין אשר תפקידו לבחון את הדברים אשר נאמרו ולבדוק האם אכן יש כאן לשון הרע. לאחר שעורך הדין סקר את החומרים, תתבצע חשיבה האם מדובר בדעה של אדם או שמא קביעת עבודות, וזאת על מנת לקבוע האם אכן באמירות אשר נאמרו יש הוכחת נזק מידי או פוטנציאלי. לאחר הסקירה, יוגש לבית המשפט תביעה אזרחית אשר אליה מצורפות חוות דעת, כאשר במידה ונגרם נזק מיידי ישנה חשיבות להראות לבית המשפט כי בעקבות הפרסום נגרם נזק כספי (לדוגמא ביטול חוזים עתידים) או ירידה בהכנסות ולעיתים גם נזק נפשי. משום כך,תפקידו של עורך הדין הוא לבצע איסוף של כל הראיות הרלוונטיות,בחינה של מידת הנזק ולאחר מכן הערכה של סכום הפיצוי אשר עלול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים, ולעיתים גם מיליונים ולאחר מכן הגשת התביעה לבית המשפט במסגרת תביעת נזיקין. רק לאחרונה זכה בעל מסעדה אשר הגיע תביעת לשון הרע כנגד לקוח אשר התראיין ברדיו אודות שירות קלוקל אותו קיבל במהלך שהותו במסעדה, אולם בית המשפט קבע כי בדבריו הוא גרם לנזק לשם הטוב של המסעדה כמו גם לבעלים ומשום כך הנתבע נאלץ לשלם עשרות אלפי שקלים בעקבות ירידה בהכנסות של המסעדה. מדובר במקרה בודד, אולם הוא דוגמא מצוינת לכך שבמידה ונלקח עורך דין מומחה ניתן להגיע לה ובהסדר כספי ראוי בגין הנזקים אשר נגרמו בעקבות פרסום הדברים ברבים.

הגשת תביעת לשון הרע באמצעות עו"ד שלומי וינברג

עו"ד שלומי וינברג הינו מומחה תביעת לשון הרע, מזה שנים רבות. אם אתם מתלבטים לגבי הגשת תביעה, צרו קשר עוד היום באמצעות המספר 03-6002829 או באתר https://www.shlomiweinberg.co.il.

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם