הסטטיסטיקה לא משקרת – כל המידע על רשלנות רפואית

בשנת 2009 התבצע מחקר מקיף על תופעת הרשלנות הרפואית בישראל, והממצאים זיעזעו את כל מי שנחשף אליהן. למעלה מ – 4500 תביעות בגין רשלנות רפואית בכל התחומים הרפואיים הוגשו בשנה אחת, ומאז שנת 2009 ועד ימינו מספר זה לא רק שלא יורד אלא גם עולה בהתמדה. במקביל, אחוז התביעות אשר מסתיימות בזיכוי המבוטח, כלומר, שבית המשפט קיבל את טענותיו לרשלנות, עולים גם הם מדי שנה. הסטטיסטיקה לא משקרת, גם לא סכום של כרבע מיליארד שקלים שחולקו כפיצויים לנפגעים רק בשנת 2009 לבדה. במאמר זה נעניק לכם את כל המידע על רשלנות רפואית בישראל ומה ניתן לעשות במקרה זה.

 

משרד עורכות הדין חדיד הלד – איתכם תמיד גם ברגעים קשים

רשלנות רפואית הינה מצב קיצוני שאסור שיתרחש. היא נובעת מפעולות לא סבירות ולא מקובלות, סטייה מנהלים ומתקנות והתנהלות בלתי ראויה בתחום הרפואי בו היא מתבצעת. בדרך כלל רשלנות רפואית מתבטאת בהקלת ראש בתסמינים שונים ואי הגשת טיפול בעקבותיהם, שגיאה במינונים או בסוג התרופה המיועדת למטופל, נקיטת אסטרטגיות רפואיות שגויות ולא מתאימות למטופל, התעלמות מאלרגיות או רגישויות שונות או זמן המתנה ארוך ובלתי סביר לטיפול. במידה ואתם או יקיריכם נפגעו כתוצאה מרשלנות רפואית, פנו עוד היום אל משרד עו"ד ביטוח לאומי חדיד – הלד על מנת לבחון את העניין בצורה מקצועית ונאותה.

 

מקרי רשלנות נפוצים בישראל

אין תחום רפואי שבו לא ניתן למצוא רשלנות רפואית, אך מאחר וקצרה היריעה, המקרים הנפוצים ביותר שייכים לתחום הניתוחים, ההריון והלידה ורפואת השיניים:

  • ניתוחים – ניתוחים, לרבות ניתוחים פלסטיים, הינם עניין מורכב הדורש ידע ורמת מומחיות גבוהה. רופא או איש צוות המתרשל בתפקידו עשוי לגרום נזק רב למטופל, להביא לתוצאות הרסניות או אפילו לגרום למותו.
  • הריון ולידה – הריון ולידה הינו דבר טבעי לאישה ולתינוק, אך בשל הפיזיולוגיה האנושית גם הריון תקין עלול להסתיים בלידה קשה ומסכנת חיים. אי שימת לב כי היולדת או העובר נכנסים למצב של מצוקה ואי הגשת עזרה דחופה, קיום החלטות שגויות בנוגע לדרך הלידה, שגיאה במינון התרופות או חומרי ההרדמה, כל אלו עלולים להביא לאסון למשפחה כולה.
  • רפואת שיניים – טיפול רשלני בשן עלול להוביל את המטופל לזיהום, לדלקות ולכאבים עזים. הנזקים שעלולים להגרם לשיניים הן אובדנן, או צורך לחזור שנית על הטיפול על כל האי נוחות הנגרמת כתוצאה מכך או לעבור שיקום פה לאחר נזק שנגרם לו.

 

הסטטיסטיקה לא משקרת – כל המידע על רשלנות רפואית

בשנת 2009 נערך מחקר מקיף מאד אודות מקרי רשלנות רפואית בישראל. המחקר הראה תמונת מצב עגומה מאד של רמת שירותי הבריאות בישראל. בשנה זו בלבד הוגשו 4500 תביעות לבית הדין בגין רשלנות רפואית, ואחוז גבוה מהן התקבל ולמטופל נקבעו פיצויים. למעלה מרבע מיליארד שקלים חולקו כפיצויים, סכום שבהחלט מספק כדי לבנות בית חולים חדש או מספר מרפאות מקומיות. הכמות הבלתי נסבלת של תביעות לשנה מצביעה על רמת שירותים רפואיים נמוכה מאד, ולמרבה הצער מאז המחקר לא השתנו פני הדברים, וכמות הפניות לבית המשפט עקב רשלנות רפואית רק עולה, כמו גם אחוזי הזכייה בהם. עד שתטופל מערכת הבריאות בישראל טיפול שורש מעמיק כדי לסלק מתוכה את הגורמים הרשלניים או לפחות לרענן את הנהלים והתקנות, משרדי עורכי הדין ערוכים לקלוט עוד לקוחות רבים כדי לדאוג לפיצוי מלא עבור עוגמת הנפש והפגיעות הגופניות והנפשיות שספגו עקב רשלנותם של רופאים ואנשי צוות שונים.

סטָטִיסטִיקָה

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם