מהם המסמכים הדרושים כשמגישים בקשה לחדלות פירעון?

הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי הוא הליך משפטי-כלכלי, שאמור לפתור קריסה כלכלית אצל חייב מצד אחד ולסייע לשיקומו הכלכלי, וגם לאפשר לנושים לקבל בחזרה את החובות שלהם בצורה מלאה או חלקית. כדי להתחיל בהליך כזה, יש להגיש בקשה ולצרף מספר מסמכים. אלה המסמכים שיש להגיש.

 

התחלת הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי

לפתיחת בקשה לחדלות פירעון ושיקום כלכלי, יש להגיש בקשה לבית המשפט או להוצאה לפועל. על מנת להגיש את הבקשה בצורה נכונה לפי החוק, יש להגיש מספר מסמכים דרושים.

הגשת המסמכים תאפשר לבית המשפט לקבל החלטות בצורה נכונה, מבחינת שיקול הדעת שקיים לבית המשפט וכן מבחינת חוק חדלות הפירעון. הליך חדלות פירעון עשוי להיות משתלם עבור חייב במצב קשה, מכיוון שהליך זה כולל שיקום כלכלי, בין היתר על ידי מחיקת חובות מסוימים.

 

טופס בקשה לפתיחת הליכים

המסמך הראשון שיש להגיש על מנת להתחיל בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי הוא טופס בקשה לפתיחת הליכים. הטופס הזה יוגש לממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי. אם הבקשה מתקבלת, יינתן צו לפתיחת הליכים עבור החייב שהגיש את הבקשה, או שהבקשה הוגשה בשמו על ידי עורך דין.

 

הכנסה מעיסוק

הכנסות מתחלקות לכאלו שמקורן בעיסוק וכאלו שמקורן אינן מעיסוק. בית המשפט צריך להיות חשוף להכנסות של החייב. לכן, יש להגיש העתק של שלושת תלושי המשכורת האחרונים של החייב, יחד עם העתק של טופס 106. אם החייב אינו עובד, הוא יצטרך לצרף אישור מביטוח לאומי. אם הוא לא עובד מסיבות רפואיות, הוא יצטרך לצרף מסמכים שמראים את התופעה הרפואית ממנה הוא סובל.

 

הכנסות נוספות

הכנסות נוספות שאינן מעיסוק מגוונות, ויכולות לנוע החל מקצבאות ועד להכנסות כתוצאה מנכסי נדל"ן. על החייב להגיש את המסמכים הרלוונטיים שמציגים את כל ההכנסות הללו שלו, וגם של שאר בני המשפחה שלו שאיתם הוא גר.

 

הוצאות

החייב יצטרך לצרף גם מסמכים שמראים על הוצאות מסוימות שלו. הוא יצטרך לצרף עותק של פירוט האשראי שלו בחודשים האחרונים, יחד עם מסמכים שיראו על תשלומי משכנתא, תשלומים לצהרונים ותשלומים קבועים נוספים.

 

פירוט נכסי החייב

אנשים יכולים לצבור נכסים ורכוש במהלך החיים שלהם. על חייב שפותח בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי לצרף מסמכים המפרטים את הנכסים שהיו ברשותו ב-10 השנים האחרונות. הדבר מתייחס גם לנכסים מהארץ וגם לנכסים מחו"ל.

 

הגשה מסמכים בסיוע עורך דין מתאים

קיימים עוד מסמכים שצריך להגיש על מנת להתחיל בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. מדובר על תהליך בירוקרטי משמעותי, שחייב להתבצע בצורה קפדנית. לכן, על מנת שניתן יהיה להגיש את כל המסמכים הדרושים, כפי שדורש החוק, מומלץ להסתייע בעורך דין שמומחה בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

חדלות פירעון

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם