עובדי הוראה עושים עבודת קודש – הכירו את קרן ההשתלמות לעובדי הוראה

עבודת ההוראה היא עבודה שוחקת ולא תמיד היא מתוגמלת כראוי. בתור מורים חשוב שתכירו את קרן ההשתלמות לעובדי הוראה. תודות לחברות בקרן זו מורים יכולים ליהנות משנת שבתון בו הם משקיעים בהשתלמויות וקידום אישי. הכירו את קרן ההשתלמות לעובדי הוראה.

 

מהי קרן השתלמות?

קרן השתלמות היא קופת חיסכון אליה העובד מפריש כל חודש, שליש מהסכום שהמעסיק מפריש. המעסיק יכול להפריש סכום של עד 7.5% מהשכר. מדובר בקופת חיסכון משתלמת המעניקה פטור ממס הכנסה על ההפקדות לקרן. בסיום 6 שנים בהם המעסיק מפקיד מידי חודש, העובד יכול למשוך את הסכום שהצטבר בקופה. מדובר בסכומים נאים וכל אחד היה שמח שתהיה לו קופת קרן השתלמות. כדי לקבל מידע מקיף בנושא, כנסו לאתר lirot.co.il המוביל בהנגשת מידע בתחום.

 

למי יש קרן השתלמות?

אם אתם מעוניינים לפתוח קרן השתלמות משלכם, תצטרכו לבקש זאת מהמעסיק שלכם. עובדי הוראה יכולים לבחור קרנות השתלמות לעובדי הוראה משתלמים במיוחד. אך גם הם לא יכולים לפתוח זאת לעצמם. הם צריכים שהמעסיק יפתח עבורם קרן. בתור עצמאיים תוכלו לפתוח לעצמכם קרן השתלמות אך ההפרשות ינוכו מהשכר שלכם בלבד. לא תהיה הפרשה של מעסיק כלשהו…

 

מה מאפיין את קרנות ההשתלמות לעובדי הוראה?

קרנות השתלמות לעובדי הוראה הן קרנות השתלמות בהן מטרת החסכון היא יציאה לשנת שבתון ו/או חיסכון. ההפרשה בקרן השתלמות לעובדי הוראה היא גבוהה יותר מהפרשה בקרן השתלמות רגילה. המעסיק עצמו מפריש 8.4% מהשכר וההפרשות הכוללות מסתכמות ב-12.6% מהשכר. רק עובדי הוראה יכולים להצטרף לקרנות אלו.

 

סוגי קרנות השתלמות לעובדי הוראה

מורים וגננות יכולים לבחור בין 2 קרנות השתלמות (הם כמובן יכולים גם לבחור בקרן השתלמות רגילה, כרצונם).

  1. קרן השתלמות למורים ולגננות.
  2. קרן השתלמות למורים בסמינר ומפקחים.

 

למה קרן השתלמות למורים היא משתלמת יותר?

רבים מעדיפים אותה בגלל ההפרשה הגדולה יותר. היא מצטברת לסכום גדול יותר וממילא היא גם רווחית יותר.

בנוסף, עובדי הוראה שמשכו את כספי הקרן לאחר 6 שנות הפקדה לצרכי השתלמות ושנת שבתון, יהיו זכאים לפטור ממס על הכספים שהצטברו. קיימת החרגה בנושא ועל פיה, אם המעסיק הפריש מעל 1,320 ₪ בחודש, הפטור מהמס יהיה חלקי בלבד.

במקרים בהם הכספים נמשכים למימוש מטרות אחרות, עובד ההוראה מחויב במס על הרווחים על פי מדרגות המס הקבועות בחוק.

 

איך פותחים קרן השתלמות לעובדי הוראה?

אתם לא תוכלו לפתוח לעצמכם קרן השתלמות. תצטרכו ליזום פתיחה כזו ולפנות למעסיק. המעסיק לא יכול לחייב אתכם להצטרף לקופת קרן ההשתלמות לעובדי הוראה. זכותכם לבחור גם בהצטרפות לקרנות השתלמות אחרות. בבחירת קרן השתלמות לעובד הוראה ניתן דגש על מטרת החיסכון. אם המטרה היא יציאה לשנת שבתון, תהיה עדיפות לקרן ייעודית לכך.

קופת חיסכון

 

 

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם