הטרדה מינית ברשת – איך מתמודדים? 

הרשתות החברתיות משופעות בתכנים, ואנו מבלים הרבה מהזמן שלנו בגלישה, בתגובות, בצריכת תכנים וביצירת קשרים חברתיים. לצד השימושים החיוביים ברשתות אלה, קיימת תופעה לא נעימה של הטרדות מיניות ברשת. מהי הטרדה מינית ברשת וכיצד יש לנהוג על מנת להתמודד עימה ולהביא להפסקתה. בשורות הבאות נפרט מספר מקרים של הטרדות באמצעות הרשת וכיצד מתמודדים איתן. 

 

מהי הטרדה מינית ברשת?

הטרדה מינית ברשת, כמוה כהטרדה מינית מחוץ לרשת – פנייה המתייחסת לזהות מינית או למאפיין מיני מבלי שהובעה הסכמה או עניין מצד המוטרד או המוטרדת. לעיתים, הבעת חוסר עניין או אמירה מפורשת יספיקו כדי שהמטריד יחדל מהתנהגותו הפסולה. במקרים אחרים, ההתנהגות המטרידה תימשך למרות הניסיונות להפסיק אותה. במקרים אלה, כדאי לפנות לרשויות החוק ולייעוץ משפטי כדי להפסיק את ההתנהגות המטרידה.

 

פנייה אישית באחת מהרשתות החברתיות

משלוח הודעה אישית נהוג, בדרך כלל, כאשר ישנה היכרות מוקדמת בין הצדדים או קשר כלשהו, אפילו ראשוני, שעל בסיסו ניתן להבין כי יש מקום לעבור ולשוחח באופן פרטי. זאת בניגוד למידע הגלוי לכל, אשר מופיע בפרסום פוסט, סטורי או בכל דרך אחרת. פנייה אישית פנים רבות לה, החל מתוכן לגיטימי שניתן להגיב לו לחיוב או לשלילה, וכלה בתוכן פוגעני ממש המתייחס למיניות אדם, ללבוש, לזהות מינית או לכל נושא פוגעני אחר, כל עוד המוטרד או המוטרדת לא מעוניינים באינטימיות כזאת.

 

תגובות בלתי הולמות על תמונות או סרטונים

הרשתות החברתיות מהוות כלי לביטוי אישי, וכל אחד ואחת מאיתנו יכולים לבחור את התכנים שברצונם להעלות. לעיתים, תמונות או סרטונים מסוימים החשופים לעיני כל עשויים לגרור תגובות בלתי הולמות בהן יש אלמנט מטריד. ככל שהדבר חוזר מספר פעמים והבענו את רצוננו שלא לקבל תגובות כאלה, הרי שמדובר בהטרדה מינית.

ניתן ואף רצוי לחסום מגיבים כאלה ולדווח עליהם, אך לצערנו תמיד יש אפשרות שהם ישובו מפרופיל שונה, ואז מדובר במקרה מסוג אחר שנדרש לטפל בו בכלי מעבר לרשת החברתית.

 

אז מה עושים?

ההמלצה הראשונה היא לתעד את הפניות באמצעות צילומי מסך ולשמור אותן היטב. בהמשך, יש להבהיר למטריד או המטרידה באופן שלא משתמע לשתי פנים, כי אינכם מעוניינים בקשר רומנטי כלשהו ובוודאי לא להתייחסות מבזה. בנוסף, אם ההטרדה ממשיכה, כדאי לשקול פנייה למשטרה תוך הצגת צילומי המסך, ולאפשר לה לחקור את המטריד או המטרידה.

 

ייעוץ משפטי הולם

ככל שההטרדה הגיעה למצב בו אתם שוקלים פנייה למשטרה, יש מקום לקבל ייעוץ מטעמו של עורך דין המתמחה בתחום, שכן ייעוץ מתאים בתחילת ההליך יסייע לכם לפעול נכון מלכתחילה, הן באיסוף ראיות והן בליווי של איש חוק שיסייע בקידום הטיפול בתלונתכם. בנוסף, קיימת אפשרות לתביעה אזרחית בהמשך ההליכים המשפטיים.

עורך דין להטרדה מינית

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין להטרדה מינית
עורך דין הטרדה מינית
הטרדה מינית ברשת – איך מתמודדים? 

הרשתות החברתיות משופעות בתכנים, ואנו מבלים הרבה מהזמן שלנו בגלישה, בתגובות, בצריכת תכנים וביצירת קשרים חברתיים. לצד השימושים החיוביים ברשתות אלה, קיימת תופעה לא נעימה של הטרדות מיניות ברשת. מהי