במה כרוך פטור ממס הכנסה?

הוצאת פטור ממס הכנסה יכולה להיות מסובכת, ולהפוך לתהליך ארוך במיוחד. עם זאת, כאשר פונים לקבלת עזרה של מומחים בתחום, התהליך יכול להפוך לנוח ויעיל הרבה יותר. לא כדאי לוותר בגלל שרשרת הבירוקרטיה המאפיינת כל כך את מדינת ישראל, ולא צריך לפחד מערמת המסמכים שצריך להשיג.

גם ועדות רפואיות הן שלב בדרך לקבלת הפטור, אבל באמצעות ההדרכה הנכונה והמצאת כל המסמכים הנוגעים בעניינכם, ניתן יהיה לשקף את המצב במדויק ולקבל את הפטור.

 

שלב ראשון – פנייה לעזרה

כמו בכל מכשול בחיים, גם כדי להתמודד עם הבירוקרטיה של הוצאת פטור ממס הכנסה כדאי לבקש עזרה מאדם מיומן בתחום, שהמקצוע שלו הוא לעזור ללקוחות. הדבר המרכזי שיעשה בשלב הפנייה לעזרה, הוא לברר האם באמת יש היתכנות לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה, בין אם פטור זמני לתקופה מוגבלת, ובין אם פטור קבוע.

לדוגמא, אדם שכבר נקבעו לו 100 אחוזי נכות בוועדה רפואית כלשהי המוכרת על ידי המדינה לצורך התהליך, יהיה זכאי לפטור ולא יצטרך לעבור שוב את הבירוקרטיה של הועדה הרפואית. אם עדיין לא הייתם בוועדה רפואית, החברה העוסקת במימוש זכויות רפואיות תוכל לבדוק את התיק שלכם ולהעריך האם אתם זכאים לפטור או לא.

בחברה יש גם רופאים וגם משפטנים, שידעו להעריך את מצבכם הרפואי, ולנתח את המקרה שלכם לאור מה שנקבע בחוק לגבי הקלות לבעלי בעיה רפואית.

עֶזרָה

איסוף המסמכים

אם החלטנו להתחיל בתהליך של קבלת פטור ממס הכנסה, השלב הראשון הוא לאסוף את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים למקרה שלכם. לדוגמא, אם מדובר על תאונת עבודה, יש להביא את הדוח של מקום העבודה על המקרה, אם היה פינוי באמבולנס, יש לצרף את המסמכים הקשורים לעניין, אם נערכו לכם בדיקות רפואיות מורכבות יחסית כמו סי טי או אם אר איי, צריך להשיג את כל המסמכים האלה ולאגד אותם יחדיו.

אל דאגה, מומחה בתחום הוא אדם בעל ידע רב בחוק, היכרות עם המערכת של ביטוח לאומי, וניסיון במקרים קודמים, דומים או זהים לאלו שלכם. על כן, הוא ידע לכוון אתכם ויכיר את כל המסמכים הרפואיים והכספיים הרלוונטיים לצורך קבלת הפטור ממס הכנסה. בעת איסוף המסמכים תוכלו גם לדעת הרבה יותר בוודאות האם סביר שהמקרה שלכם יקנה לכם פטור מתשלום למס הכנסה.

 

פנייה לוועדה

ישנן מספר ועדות שיכולות לקבוע אחוזי נכות, המקנים פטור משתלום מס הכנסה. הועדה הכי שחיכה היא ועדה רפואית של ביטוח לאומי. עם זאת, ייתכן וכי כבר עברתם בדיקה של ועדה אחרת בקשר למקרה שלכם, שקבעה לכם אחוזי נכות גבוהים דיים לצורך קבלת הפטור. על כן, אם לדוגמא עברתם אירוע רפואי בצה"ל ואתם מוכרים כנכי צה"ל, לא תצטרכו עוד ועדה רפואית.

מס כרוך

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מס כרוך
עורך דין מיסים
במה כרוך פטור ממס הכנסה?

הוצאת פטור ממס הכנסה יכולה להיות מסובכת, ולהפוך לתהליך ארוך במיוחד. עם זאת, כאשר פונים לקבלת עזרה של מומחים בתחום, התהליך יכול להפוך לנוח ויעיל הרבה יותר. לא כדאי לוותר