השפעת הרשלנות הרפואית בהליכים כירורגיים

רשלנות רפואית יכולה להוביל לבעיות פיזיות ונפשיות לטווח הרחוק כאשר מדובר בתוצאות הרסניות. המאמר יעסוק ברשלנות רפואית והשפעתה על הליכים כירורגיים

 

כיצד משתקפת רשלנות רפואית בניתוחים כירורגיים?

ניתוחים כירורגיים נעשים מדי יום במטופלים, בין אם מדובר על ניתוחים פלסטיים ובין אם בהסרת גידולים, ניתוחי מעקפים, ניתוחים אורתופדיים ועוד. ברוב המקרים הניתוחים מסתיימים בהצלחה אך במקביל ישנם ניתוחים שמסתבכים. מדובר על רשלנות של הצוות המנתח או אי הבאת הסיכונים בפני המנותחים טרם הניתוח. בנוסף, ישנם מצבים בהם נשכח כלי רפואי בגוף המנותח ולעיתים מצבים בהם נעשים ניתוחים ללא בדיקות קפדניות. כל אלו יכולים להוביל לתביעות על רשלנות רפואית. למידע נוסף כנסו לאתר של עו"ד ישר יעקובי.

 

ביצוע ניתוח כירורגי לקוי

ברוב המקרים הרופאים המנתחים מסבירים למטופלים לפני הניתוח על התהליך, סיכויי הצלחת הניתוח ועל הסיכונים. לאחר מכן נקבעת פגישה עם המרדים על מנת לפרט רגישויות לתרופות והסבר כיצד תתבצע ההרדמה, בין אם מדובר בהרדמה מקומית ובין אם בהרדמה כללית. בנוסף, המנתח מחתים את המטופל על טופס הסכמה לניתוח שם מפורטים כל הדברים שנאמרו בעל פה. לעומת זאת, ישנם מקרים בהם המנתח אינו נוקט באמצעי זהירות אלו לפני הניתוח, אינו מזהיר את המטופל על הסיבוכים, אינו מציע פתרונות חלופיים ואינו שולח את המטופל לבדיקות מעמיקות לפני הניתוח.

 

דוגמאות לניתוחים כירורגיים רשלניים

דוגמה טובה לניתוח כירורגי רשלני הוא ניתוח פלסטי שנעשה לא לצורך הצלת חיים. לפני הניתוח המטופל צריך לדעת בדיוק לאן הוא הולך ואילו סיבוכים עלולים לקרות לאחר הניתוח. מאחר וזה אינו ניתוח דחוף, המנתח יכול להעמיק בהסברים ולתת למטופל זמן על מנת לעכל את כל המידע כדי שהוא ייתן את הסכמתו מדעת. דוגמה נוספת היא ניתוח כירורגי לסרת גידול. על המנתח לנקוט בכל אמצעי הזהירות על מנת לא לפגוע באיברים פנימיים אחרים ולהתמקד רק במקום הנכון. מספיק שהמנתח יפגע או יסיר איבר אחר, יפגע בעצב, יגרום ליתר דימום או ישאיר מכשיר רפואי בגוף המטופל כדי שהניתוח יהפוך לרשלנות רפואית.

 

כיצד באה לידי ביטוי רשלנות רפואית אחרי הניתוח הכירורגי?

לאחר הניתוח הכירורגי על המטופל להגיע לביקורת ועל הרופא לבצע מעקב כדי לראות שאין זיהום ומצבו של המטופל יציב. בנוסף, פעמים רבות המנתחים משחררים מוקדם מדי את המנותח מהמרפאה בה התאשפז ומצבו עלול להתדרדר. זאת אומרת שכל מה שהמנתח עושה לפני, במהלך ולאחר הניתוח יכול להשליך על מצבו הבריאותי של המנותח ולהוביל להצלחת הניתוח או לרשלנות רפואית. לסיכום, במקרים שניתן להוכיח רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעה משפטית כנגד המנתח, הצוות הרפואי או בית החולים בו התבצע הניתוח. מומלץ לפנות לעורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית על מנת לקבל ייעוץ.

רשלנות בהליך רפואי

 

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רשלנות רפואית
כללי
השפעת הרשלנות הרפואית בהליכים כירורגיים

רשלנות רפואית יכולה להוביל לבעיות פיזיות ונפשיות לטווח הרחוק כאשר מדובר בתוצאות הרסניות. המאמר יעסוק ברשלנות רפואית והשפעתה על הליכים כירורגיים   כיצד משתקפת רשלנות רפואית בניתוחים כירורגיים? ניתוחים כירורגיים