הכירו את הדרכון האירופאי הנגיש ביותר לישראלים: הדרכון הפולני

בשנים האחרונות ישראלים רבים בודקים את האפשרות לקבל אזרחות אירופאית. על פי הערכות שונות, יש כמיליון אזרחים ישראלים שמחזיקים בדרכון אירופאי ועוד  כשני מיליון  שזכאים לאזרחות אירופאית וטרם מימשו עדיין את זכותם. באופן עקרוני, כמעט כל ישראלי עם שורשים פולניים אשר יכול להוכיח זאת יכול להיות זכאי לאזרחות ולדרכון פולניים וכתוצאה מכך לאזרחות אירופאית. על דרכון פולני בהרחבה במאמר שלפניכם.

 

מסלול קל לדרכון אירופאי

הדרכון האירופי נלווה לקבלת אזרחות אירופאית והיא ניתנת לאחר קבלת אישור לבקשה על ידי אחת ממדינות האיחוד האירופי כולל פולין. פולין בניגוד למדינות אחרות באיחוד האירופי לא דורשת ממבקשי האזרחות לעבור מבחנים כלשהם ולהראות בקיאות בשפה או בהיסטוריה הפולנית ולכן הוצאת דרכון פולני פשוטה יחסית. עוד על כך ראו, https://www.amichaizlaw.co.il

 

אמנת שנגן

פולין משתייכת לאיחוד האירופי ואזרחי פולנים נהנים מכל היתרונות של אזרחי האיחוד. בעלי דרכון פולני יכולים לגור ולעבוד בכל מדינות האיחוד והם זכאים ללימודים בחינם או בסבסוד משמעותי במגוון מוסדות אקדמאיים ברחבי האיחוד. בהתאם לאמנת שנגן אזרחי האיחוד רשאים לעבור בין המדינות מבלי לעבור ביקורת גבולות במעבר בין מדינות האיחוד.

 

מעבר לארצות הברית

דרכון אירופאי הניתן על בסיס דרכון פולני מאפשר גם הקלה בתנאי הקבלה של ויזת עבודה לארצות הברית. המסלול לאזרחי האיחוד המבקשים להשתקע בארצות הברית קל מזה של בעלי דרכון ישראלי וזה יתרון נוסף שגורם לישראלים רבים לנסות ולהוציא אזרחות פולנית. על מנת לקבל אזרחות פולנית יש צורך להוכיח שורשים פולניים.

 

מסמכים רלוונטיים

האזרחות הפולנית קלה להשגה, בהשוואה לאזרחויות אירופאיות אחרות וצאצאים  רבים של ניצולי שואה ויהודים מפולין שעלו לארץ גם מוקדם יותר יכולים להיות זכאים במידה ויצליחו להשיג את המסמכים הרלוונטיים. המסמכים צריכים להיות מוגשים עם חותמת של אפוסטיל ובמידת הצורך לכלול תרגום לפולנית.

במסגרת הגשת בקשה לאזרחות יש למלא טפסים ושאלונים הכתובים בפולנית ולצרף קורות חיים בפולנית. יש צורך  לאתר תעודות כגון, תעודת לידה, פטירה תעודות נישואין, אישורים מצה"ל וממשרד הפנים.

 

שטחי פולין ההיסטוריים

גם אנשים שנולדו במקומות שכיום אינם חלק מפולין, כמו גליציה שעברה לשליטת אוקראינה בתום מלחמת העולם השנייה מזכה את צאצאי יהודים מאזורים אלו בזכאות עקרונית לאזרחות ודרכון פולני. הגשת הבקשה לאזרחות פולנית מצריכה ידע וכדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום לליווי התהליך.

 

סיכום דרכון פולני

לסיכום הנושא, עשרות אלפי ישראלים לכל הפחות זכאים על פי החוק הפולני לאזרחות מקומית ויוכלו להוציא דרכון פולני במידה וישלימו את תהליך ההתאזרחות. אין צורך לוותר על האזרחות הישראלית במסגרת קבלת אזרחות פולנית וילדים של אזרחי פולין לשעבר יכולים לזכות בדרכון פולני די בקלות ולהשיג כך את המפתח לשער של האיחוד האירופי.

חותמת

 

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דרכונים
אזרחות
הכירו את הדרכון האירופאי הנגיש ביותר לישראלים: הדרכון הפולני

בשנים האחרונות ישראלים רבים בודקים את האפשרות לקבל אזרחות אירופאית. על פי הערכות שונות, יש כמיליון אזרחים ישראלים שמחזיקים בדרכון אירופאי ועוד  כשני מיליון  שזכאים לאזרחות אירופאית וטרם מימשו עדיין