פיצול נחלה חקלאית- המדריך המלא

להלן הבאנו בפניכם את המדריך לפיצול משק חקלאי במושב בעזרת החלטה 1523 תוכלו לעשות זאת ביתר קלות ובליווי המומחים .שלנו

פיצול מגרש מגורים מהנחלה החקלאית של ההורים. כשמדובר בפיצול נחלה חקלאית חשוב לדעת שהנחלה מהווה יחידה אחת שאינה ניתנת לפיצול, זאת על פי החלטתה של מועצת מקרקעי ישראל. הפרדת המגרש מהנחלה יכולה לצאת אל הפועל לפני הבניה או לאחריי הבניה . מאז ההחלטה ניתן לממש כל משאב וגם לקבל זכויות אשר מאפשרות לחלק את הנכסים לצאצאים בזכות מקורות הכנסה נוספים.  כל מי שבבעלותו זכויות בנחלה יכול להגיש את בקשתו למחלקה החקלאית ברשות מקרקעי ישראל במנהל מקרקעי ישראל

התייעצו עם שמאי מקרקעין המתמחה בתחום הנחלה החקלאית

חשוב להתייעץ עם שמאי מקרקעין המתמחה בתחום זה על מנת לא להפסיד כסף ולהבין מהו הצעד הנכון ביותר לעשות.  שמאי מקרקעין – שירותי שמאות וניהול מקרקעין עם ניסיון של כ-20 שנה בתחום.
רוצים להגיש שומה אחרת באופן מהיר ומקצועי? צרו קשר עוד היום עם משרד ניצן מקובר –  כלכלה, שמאות וניהול מקרקעין המתמחה בתחום של היטל השבחה.

המשרד נותן שירותים של הכנת "שומה אחרת" להיטל השבחה וייצוג בפני שמאי מכריע, שירותי ייעוץ והכנת חוות דעת לאומדן היטל השבחה צפוי, טרם מכירה ו / או רכישה ו / או בקשה להיתר בנייה.

פיצול והפרדת מגרש למגורים משטח נחלה במושב, עשוי ליצור פתרונות לבעלי הנחלה ולילדיהם בחלוקת הירושה, עוד בעודם של ההורים בחיים.

הורים רבים בעלי נחלה שואלים את עצמם איך לחלק את הזכויות בין היורשים במסגרת האפשרות לבצע פיצול של מגרשים מהנחלה?

המשיכו לקרוא ואולי תמצאו את התשובה בעבורכם!

אדמה של לפני הבית

 

היטל השבחה, מה זה אומר על השטח שלי?

ערעור על היטל השבחה  נקרא גם -שומה אחרת והוא בא לידי ביטוי בתיקון 84 לחוק התכנון והבניה נכנס לתוקפו בראשון למאי 2009, כחלק מכך נעשו שינויים בתהליכי הגשת ערעורים ותיקון שומות. התרחשו שינויים משמעותיים בהליכי הגשת הערעורים על שומת היטל השבחה וכך גם מינוי שמאי בנושאי היטל והשבחה וכן בתביעות פיצויים.

על פי תיקון זה ישנן 2 אפשרויות עיקריות: האפשרות הראשונה, הינה פניה לוועדת ערר לפיצויים והיטל השבחה. האפשרות השנייה הינה פניה ליושב ראש לשכת שמאי מקרקעין למנות שמאי מכריע.

חשוב לדעת שניתן להגיש שומה אחרת תוך  45 ימים ומקבלת החיוב הרשמי על היטל השבחה. ולא יום לאחר מכן. שימו לב לתאריכים וללוח השנה שלכם!

לאחר דיון בין שני הצדדים בתיק והכרעתו של אותו השמאי אשר הוא המכריע בתיק, החלטתו תפורסם באתר האינטרנט של מועצת השמאים ותהייה פתוחה לציבור.

בכתובת זו תוכלו למצוא את החלטתו של השמאי המכריע בתיק:

https://www.justice.gov.il/Units/MoetzetShamaim/Pages/default.aspx

"שומה אחרת", ביחס לדרישת שומת הוועדה במסגרת דיון אצל שמאי מכריע או לחלופין הגשת ערר.

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אדמה
נכסים ומקרקעין
פיצול נחלה חקלאית- המדריך המלא

להלן הבאנו בפניכם את המדריך לפיצול משק חקלאי במושב בעזרת החלטה 1523 תוכלו לעשות זאת ביתר קלות ובליווי המומחים .שלנו פיצול מגרש מגורים מהנחלה החקלאית של ההורים. כשמדובר בפיצול נחלה