כל מה שרציתם לדעת על העסקת עורך דין תמ"א 38

פרויקטים של תמ"א 38 הפכו להיות מאוד נפוצים בישראל ויש לכך כמה סיבות טובות. אומנם הסיבה הרשמית זו העובדה שבמסגרת פרויקטים כאלה אנחנו מחזקים את המבנים שלנו, אך מעבר לכך, יש עוד כמה סיבות נוספות. הקבלנים מצידם אשר בוחרים להיות אחראים על פרויקטים כאלה נהנים מכך שהם יכולים להוסיף בדרך כלל לא מעט יחידות במבנים, מה שאומר שהם יוכלו למכור את יחידות הדיור הללו וליהנות מרווח כלכלי משמעותי.

בעלי הדירות עצמם יוצאים מרוצים כי במסגרת הפרויקטים הללו לרוב משפצים את הדירות, מרחיבים אותן, מוסיפים להן מרפסות, חניות פרטיות ועוד. לכן זה טבעי שגם בבניין שלכם השכנים יתחילו לדבר על תמ"א 38 רק כדאי לזכור: לא נכנסים לפרויקט כזה בלי עורך דין מתאים.

 

מדוע חשוב להעסיק עו"ד?

 

ברוב המקרים הקבלן יגיע עם עו"ד מטעמו וינסה לשכנע את בעלי הדירות שאין להם צורך בעו"ד נוסף מטעמם, כי הרי מספיק שלקבלן עצמו יש עו"ד. עם זאת, אסור לשכוח שעו"ד תמיד ידאג, לפני הכול, לאינטרסים של הלקוח שלו, וזה נכון בין אם הלקוח הוא הקבלן ובין אם מדובר על כל לקוח אחר. לכן למעשה בעסקה כזאת עדיף שלכל צד יהיה את עוה"ד שלו וזו הסיבה שבגללה גם אתם, בתור בעלי הדירות בבניין, צריכים עורך דין תמ"א 38. ראשית, הקבלן שיראה שיש לכם עו"ד מקצועי שמייצג אתכם יתייחס אליכם בצורה רצינית ומקצועית יותר ושנית, עוה"ד יהיה אחראי לשמור על האינטרסים שלכם לכל אורך הדרך.

 

כיצד מחליטים איזה עו"ד כדאי להעסיק?

כמובן שלא חסרים עורכי דין שעוסקים בתחום הנדל"ן על גווניו השונים אך לא כולם מגיעים עם הרבה ניסיון בנושא הספציפי של תמ"א 38. לכן כדאי יהיה לבדוק שאתם פונים רק אל אדם רציני ומקצועי שעוסק בתחום הזה, כי מה פתאום שתשכרו את שירותיו של עו"ד שלא מגיע עם מספיק ידע? שנית, חשוב לברר שעוה"ד שלכם מומלץ, שיש לו מוניטין ושהוא באמת יוכל לעשות הכול כדי לדאוג לאינטרסים שלכם.

שימו לב, בין היתר, לשאלת העלויות כי זה שתשלמו לעו"ד כזה או אחר מחירים גבוהים יותר זה לא תמיד אומר שהוא יהיה יותר זמין או שהעבודה שהוא יעשה למענכם תהיה מקצועית יותר. בסופו של דבר, כאשר פרויקט של תמ"א 38 מנוהל, בין היתר, על ידי עורכי דין מומחים, בעלי הדירות יכולים לישון בשקט ולדעת שהכול יסתיים על מי מנוחות.

 

לפרטים נוספים:

https://brunolaw.co.il/%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%9A-%D7%93%D7%99%D7%9F-%D7%AA%D7%9E%D7%90-38

 

 

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין תמא ראשית
נכסים ומקרקעין
כל מה שרציתם לדעת על העסקת עורך דין תמ"א 38

פרויקטים של תמ"א 38 הפכו להיות מאוד נפוצים בישראל ויש לכך כמה סיבות טובות. אומנם הסיבה הרשמית זו העובדה שבמסגרת פרויקטים כאלה אנחנו מחזקים את המבנים שלנו, אך מעבר לכך,