הלבנת הון בעידן המודרני

הכסף מניע את עולמנו, כולנו זקוקים לו וחלק מאיתנו לא תמיד עומדים בפיתוי של "לעשות יותר כסף" או לבצע עבירות שונות כדי שיישאר לנו יותר. יש מי שיבחר להעלים מס ואילו אחרים יבחרו לבצע עבירות שונות הנכנסות לקטגוריה של צווארון לבן. אחת מהעבירות הכי נפוצות שקיימות בישראל ובמדינות רבות אחרות, אלה הן עבירות של הלבנת הון. כאשר מדברים על עבירות הלבנת הון למעשה מדברים על פעולה מסוימת שנעשית במטרה להסתיר את המקור, וגם את היעד, של הכסף שמועבר בעזרת פועלה זו. מקור הכסף הוא בהשמטה של מיסים, כלומר זהו "כסף שחור" והמטרה היא להלבין אותו ולהפוך אותו ל"חוקי". חשוב להבין: להבנת הון היא עבירה פלילית לכל דבר ולא אחת מקור הכספים כאן הוא מפעולות כמו סחר בסמים או אפילו ממימון טרור. ישנן לא מעט דרכים לביצוע הלבנת הון, אך ברוב המקרים מדובר על העברת הכסף לגורם שלישי שהוא למעשה זה שמבצע את העבודה. כלומר, מישהו ביצע עבירה ויש בידיו הרבה "כסף שחור", הוא מוסר אותו למישהו שיש לו פעילות חוקית כמו חנות, ואותו בעל חנות מפקיד את הכסף כאילו היה חלק מהרווחים הרגילים והחוקיים בחנות. לא חסרות עוד דוגמאות רבות לדרכים שבעזרתן ניתן להלבין הון, אך מה שבטוח זה שברגע שנתפסים, צפוי על עבירה כזאת עונש חמור ביותר, למידע נוסף לחצו כאן.

כסף וחול

האינטרס של המדינה להיאבק בתופעה

כמו שקורה בלא מעט נושאים אחרים, גם סביב הנושא של הלבנת הון אנחנו רואים שקיים מאבק עיקש מבחינת המדינה. האינטרס של המדינה הוא כמובן לגבות מיסים על כל פעולה כלכלית שמתבצעת, ובנוסף לכך, המטרה היא גם למגר פעולות אסורות. אם, לדוגמא, המדינה יכולה להתמודד עם בעיית הסחר בסמים על ידי כך שהיא תגלה מי מלבין את ההון ומאיפה המקור שלו, טבעי שהיא תרצה לעשות זאת. חוק איסור הלבנת הון אושר על ידי כנסת ישראל בשנת 2000 וניתן לראות שהמדינה מיישמת את החוק בתחום הבנקאות ובתחום של יציאה או כניסה מהארץ.

כיצד להתמודד עם האשמות בנושא הלבנת הון?

הואשמתם בעבירת הלבנת הון ואתם תוהים מה תוכלו לעשות בנידון? אם כך, לפני הכול כדאי שתיקחו נשימה עמוקה. בין אם אתם יודעים שאתם אשמים ובין אם ברור לכם שלא, חשוב שתדעו שאתם נכנסים היום למאבק לא פשוט. הליכים משפטיים הקשורים לעבירות מהסוג הזה הינם הליכים שלא מסתיימים ביום אחד ולכן חשוב להיות סבלניים ולדעת לקראת מה אתם הולכים. בנוסף לכך, חשוב מאוד לבחור לאיזה משרד של עורכי דין אתם פונים, כי אין לכם שום סיכוי להצליח לצאת מהמצב הזה בכוחות עצמכם. עורכי דין שעוסקים בתחום הלבנת ההון חייבים להגיע גם עם רקע כלכלי עשיר כי רק כך הם יוכלו לתת לכם את השירות הטוב ביותר. אתם חייבים שמישהו מקצועי ושבקיא תחום ידאג לאינטרסים שלכם, כי אפילו אם אתם אשמים, איש מקצוע כזה יוכל להקטין עבורכם את העונש הצפוי. לכן, בבואכם לבחור משרד עורכי דין שאליו כדאי יהיה לפנות, אנחנו מציעים לכם לבדוק היטב במי אתם בוחרים. זה נכון שתמיד תוכלו לבחור גם לקבל ייצוג משפטי ממשרד עורכי דין שעובדים בו אנשים שזה עתה סיימו את הלימודים וזה ייצא לכם יותר זול, אך האם זה כדאי? בכלל לא בטוח. במקרה של עבירות כמו הלבנת הון אתם חייבים שיעמדו לצדכם אנשי המקצוע הטובים ביותר שיש ולכן אנחנו הכתובת הטובה ביותר עבורכם.

מעוניינים לשמוע על מחיקת חובות לחצו כאן

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
Lawyer stick
דיני מיסים
הלבנת הון בעידן המודרני

הכסף מניע את עולמנו, כולנו זקוקים לו וחלק מאיתנו לא תמיד עומדים בפיתוי של "לעשות יותר כסף" או לבצע עבירות שונות כדי שיישאר לנו יותר. יש מי שיבחר להעלים מס