איך עורך דין יעזור לי לחזור לעצמי אחרי פשיטת רגל?

למצב כלכלי דחוק ובעיקר כזה המלווה בחובות הולכים ותופחים, ישנם משמעויות מהותיות על חיינו, הן מהבחינה הכלכלית והן מהבחינה הפיזית – בריאותית. אך גם כשנראה כי מדובר בבור כלכלי, מערכת המשפט הישראלית מעמידה לחייב מספר כלים המאפשרים שיקום כלכלי, דוגמת תהליך פשיטת רגל

 

צבירת חובות ושיקום כלכלי

התנהלות כלכלית נבונה ואחראית הייתה תמיד משימה קשה ומאתגרת עבור אנשים רבים, בין אם בגלל התרבות המודרנית – מערבית המעודדת צריכה ובין אם בגלל מצבים שאינם תלויים בנו באופן בלעדי, דוגמת מציאות הקורונה שנכפתה עלינו, הלוואות ותכניות עסקיות שלא צלחו.

מצב כלכלי דחוק, במיוחד כזה בו מעורבים חובות הולכים ותופחים, משפיע על איכות החיים שלנו במגוון דרכים – כלכליים ובריאותיים כאחד, כאשר לא רק החייב סובל במצב כזה, אלא גם בני משפחתו ואף הנושים שכלל לא בטוח שיוכלו לקבל את כספם. הבנה זו כי בסופו של דבר מאחורי החובות הללו עומדים אנשים נורמטיביים, בעלי משפחות, המעוניינים להשתקם ולצאת לדרך כלכלית חדשה ונורמטיבית, הביאה את מערכת המשפט בישראל להוביל מספר תהליכים משפטיים להסדר החובות, כשאחד המוכרים מביניהם הוא תהליך פשיטת הרגל.

 

מהם השלבים בתהליך הכרזת פשיטת רגל?

את תהליך פשיטת הרגל, או בשמו הנוסף –חדלות פירעון, ניתן לנהל באופן עצמאי, אך לאור העובדה כי מדובר בהליך משפטי ייחודי ובעל טפסים רבים, אשר ניתן לומר כי עתידכם הכלכלי תלוי בו, מומלץ להתייעץ ולבחון את המקרה עם עו"ד חדלות פירעון מקצועי ומנוסה. חדלות פירעון עורכי דין מתחילה למעשה בצו כינוס, נמשך בדיון בבית המשפט אשר יקבע אם ניתן להכריז על החייב כפושט רגל ומסתיים בהפטר חלוט מחובות, לאחר עמידת החייב בתנאי תכנית הפירעון שקבע בית המשפט.

 

לצאת לדרך כלכלית חדשה עם עו"ד מקצועי

על אף שנראה כי מדובר בתהליך משתלם במיוחד עבור החייב, אשר יכול במחי הצהרת פשיטת רגל, למחוק חלק ניכר / את כל חובותיו, כדאי לדעת כי לתהליך פשיטת הרגל נלווים מגבלות שונות המוטלות על החייב, כמו הגבלת חשבון הבנק, עיכוב יציאה מהארץ, בחינה קפדנית של כלל הנכסים, דירוג אשראי שלילי ועוד.

כך, עו"ד פשיטת רגל מקצועי, מלווה את החייב עוד בתחילת הדרך, בבקשת צו הכינוס, ועד אחרי תהליך פשיטת הרגל, בכדי לסייע ביד החייב לשמור וליישם את השלבים הנדרשים ליישום בהתנהלות הכלכלית החדשה, הנקבעים באופן אינדיווידואלי בהתאם למצבו של כל אדם, עד להסרת 'כתם' פשיטת הרגל מעליו וקבלת תעודה מבית המשפט, המסירה מעליו את ההגבלות שהושתו עליו. לפיכך, בכל שלב בתהליך המתמשך של פשיטת רגל, מומלץ להתייעץ עם עורך דין, הן בכדי לשקול את כדאיות המהלך עצמו והן לאחריו, על מנת שייתן לנו את הכלים הנדרשים לתחילתה של דרך כלכלית חדשה ואחראית.

פְּשִׁיטַת רֶגֶל

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שיקום כלכלי
עורך דין חדלות פירעון
איך עורך דין יעזור לי לחזור לעצמי אחרי פשיטת רגל?

למצב כלכלי דחוק ובעיקר כזה המלווה בחובות הולכים ותופחים, ישנם משמעויות מהותיות על חיינו, הן מהבחינה הכלכלית והן מהבחינה הפיזית – בריאותית. אך גם כשנראה כי מדובר בבור כלכלי, מערכת