תביעת החזר כספי בגין טיפולים רפואיים – הדרך של עו"ד להשיג את זה

בין אם מדובר על רשלנות רפואית ובין אם מדובר על תביעת נכות או הוצאות על טיפולים רפואיים מחברות הביטוח הפרטיות או מהביטוח הלאומי, מומלץ לפנות לעורך דין המומחה

בתחום כדי להשיג תוצאות טובות.

המאמר יעסוק בתהליך התביעה ומה צריך לעשות.

 

מתי ניתן לתבוע החזר כספי על טיפולים רפואיים?

החזר על הוצאות רפואיות ניתן מהטיפול הראשוני במקרים של תאונת עבודה, תאונת דרכים, ביטוח סיעודי, רשלנות רפואית ותביעות נכות. מדובר על הוצאות פינוי המטופל באמבולנס, נסיעות לצרכים רפואיים, אביזרים שיקומיים או סיעודיים, תרופות, אשפוזים, טיפולים רפואיים קונבנציונליים ומשלימים. בהתאם לבעיה ממנה סובל המטופל בעקבות אירוע כלשהו יש להגיש תביעה. למשל, ניתן להגיש תביעה לביטוח הלאומי בגין החזר על טיפולים רפואיים ומקביל לתבוע את ביטוחים פרטיים כמו: תאונות אישיות, ביטוח סיעודי, ביטוח אובדן כושר עבודה וכיוצא בזה.

 

כיצד משיגים את התוצאות הטובות ביותר?

הגשת תביעה לכל גוף שהוא גוררת אחריה בירוקרטיה רבה וצורך בבקיאות של הנושא על מנת שההליך יהיה יעיל, זריז ומקצועי. לפיכך, הדרך הטובה ביותר היא לפנות לעורך דין המתמחה במקרה הספציפי כדי לקבל את ההחזר המגיע לכם על טיפולים רפואיים. בדרך כלל בפיצוי של תביעה אזרחית בגין תאונת דרכים יהיו מגולמים גם הפסדי ימי עבודה, הפסדים עתידיים ועוגמת נפש לרבות הוצאות רפואיות. בתביעה של תאונת עבודה ההחזר הכספי על טיפולים רפואיים יינתן על ידי המוסד לביטוח לאומי ובמקרים נדירים על ידי המעסיק. מכיוון שיש להבדיל בין הסיבה לצורך הטיפולי חשוב לקבל ייעוץ מעורך דין מנוסה ומיומן העוסק בפגיעות נזיקין כמו משרד עורכי דין שי סולטן המתעסק בתחומים אלו כבר שנים.

 

היתרון של משרד עורכי דין בנושאים שונים

כאשר פונים למשרד עורכי דין בו יושב צוות מקצועי המתמחה בתביעות נזיקין, תביעות של הביטוח הלאומי, רשלנות רפואית, ביטוחים סיעודיים ותאונות דרכים ניתן לקבל ייעוץ מקיף במיוחד כשרוצים לתבוע מספר גופים. למשל, אדם שעבר תאונת דרכים רשאי להגיש תביעה משפטית על פי החוק לנפגעי תאונות הדרכים כנגד חברת ביטוח החובה של הנהג הפוגע ובמקביל להגיש תביעת נכות לביטוח הלאומי. כך גם אדם שנפגע כתוצאה מרשלנות רפואית והפך לסיעודי רשאי להגיש תביעה אזרחית כנגד המוסד או הרופא המטפל ובמקביל להפעיל את הביטוח הסיעודי הפרטי ו/או הביטוח הלאומי.

 

מה להביא לעורך הדין?

על מנת שעורך הדין יטפל בתביעה עבור הוצאות רפואיות בצורה הטובה ביותר, יש לשמור את כל המסמכים הרפואיים כמו: סיכומי אשפוז, המלצות רופא המשפחה או הרופא המקצועי, קבלות על תרופות, ציוד רפואי, טיפולים משלימים, קבלות על נסיעות לצורך קבלת טיפול רפואי ובמקרים מסוימים חוות דעת של רופאים מקצועיים נוספים. במקרה של תאונת דרכים יש להביא גם אישור מהמשטרה.

 

ציוד משפטי

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם