5 שלבים להגשת תביעת אובדן כושר עבודה

רוב האנשים משלמים לא מעט לחברות הביטוח למטרת ביטוח כדי שלמקרה ויהיה צורך (שלא נצטרך), יהיה להם או לבני המשפחה שלהם הכנסה שתאפשר לחיות בכבוד בזמן שהם לא יוכלו לעבוד כהרגלם במידה ויעברו חלילה תאונה או שתתפתח

אצלם מחלה.

לצערנו, יש מקרים שבהם חברות הביטוח מוצאות דרכים יצירתיות כדי לדחות תביעות על הסף או לשלם פיצוי שאינו הולם למבוטח.

אם נתקלתם במצב שכזה, אתם צריכים לקרוא את השורות הבאות, בהן נציין בפניכם את 5 השלבים להגשת תביעה לאובדן כושר עבודה.

 

  1. קודם כל – תשימו לב לתאריך הגשת התביעה

ראשית, חשוב שתדעו שהתביעה שלכם צריכה להיות מוגשת לפחות לאחר שלושה חודשים מיום התפרצות המחלה או התאונה. לכן, אל תמהרו להגיש את התביעה, שימו לב שיש לכם הגדרה מדויקת של יום האירוע.
שלב זה הינו חשוב מאוד, מכיוון שהוא יבטיח לכם טיפול מהיר יותר בתביעה.

 

  1. תתייעצו עם עורך דין מומחה בתחום

ישנם עורכי דין שמתמחים בכל הנוגע לנושא אובדן כושר עבודה. שיחה עם עורך דין שכזה, תאפשר לכם לדעת פחות או יותר מה מצפה לכם בהמשך. לעורך דין זה יש את הידע והניסיון בכל הנוגע לתביעות שנוגעות לתחום, והוא יוכל לייעץ לכם מראש מה עליכם לעשות וממה כדאי להימנע.

 

  1. תפנו אל רופא תעסוקתי

כעת, אתם צריכים לפנות אל רופא תעסוקתי שמתמחה בפגיעה שלכם. אם אינכם יודעים לאן לפנות, האפשרויות הבאות יסייעו לכם להבין את המצב:

  • פנייה אל אורתופד

אם אתם סובלים ממחלה או שנפגעתם בתאונת דרכים והפגיעה העיקרית שלכם היא אורתופדית, לדוגמא: כאבי גב כרוניים, כאבי צוואר, ברכיים וכו' – אתם צריכים לפנות אל רופא תעסוקתי שמתמחה באורתופדיה.

 

  • פנייה אל נוירולוג

אם אתם סובלים מכאבי ראש בעקבות אחת מהאפשרויות שנכתבו קודם לכן – אתם צריכים לפנות אל רופא תעסוקתי שמתמחה בנוירולוגיה וכן הלאה

 

  1. תגישו את התביעה עם כל האישורים הרפואיים שיש לכם

ולא, אישור רפואי מרופא המשפחה שלכם בלבד אינו מספיק. אם תגיעו עם אישור רפואי שכזה, אתם עשויים לקבל דחייה. כלומר, יש סיכוי שהתיק שלכם לא יטופל בכלל, אלא יוחזר אליכם. כדי להגיש תביעת אובדן כושר עבודה, אתם צריכים שתהיה לכם חוות דעת של רופא תעסוקתי. יש מקרים מסוימים, בדרך כלל במצבים שבהם התביעה מוגשת לאחר סיום יחסי העבודה עם המעביד שלכם. במקרים אלו צריך להוסיף גם חוות דעת של רופא תעסוקתי פרטי (אם עברתם את השלב הקודם, סביר להניח שעורך הדין הנחה אתכם אם עליכם לעשות זאת).

 

  1. תמתינו שיצרו אתכם קשר

לאחר שתגישו את התביעה, המסמכים יגיעו אל הפקיד שטיפל בתיק שלכם ולאחר מכן, תקבלו הודעה שתסביר לכם אודות המשך ההליך.

 

ספרים ופטיש

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
משקל
עורך דין דיני עבודה
5 שלבים להגשת תביעת אובדן כושר עבודה

רוב האנשים משלמים לא מעט לחברות הביטוח למטרת ביטוח כדי שלמקרה ויהיה צורך (שלא נצטרך), יהיה להם או לבני המשפחה שלהם הכנסה שתאפשר לחיות בכבוד בזמן שהם לא יוכלו לעבוד