4 שיטות שיחסכו לכם כסף בקניית נדלן

לא פשוט בכלל להגיע למעמד רכישת הדירה.

צריך לחסוך, שזה אומר לעבוד בשקדנות ולחיות בצורה מאוד מחושבת.

מעבר לעלות הדירה, ישנן הצואות נוספות ונכבדות שבהרבה מקרים רוכשים צעירים וותיקים כאחד נוטים לשכוח.

משכנתא, ריביות, מסי קנייה, מיסים על העברת סכומים גדולים בין חשבונות ועוד הוצאות רבות.

כדי להימנע מכל אלו, ריכזנו עבורכם 4 טיפים ושיטות שיעזרו לכן לחסוך בהוצאות בזמן קניית הנדל"ן. תתחדשו!

 

רכישה בתמ"א

כאשר אתם קונים דירה בתמ"א 38/1 הרי שהדירה הזו היא דירה חדשה בבניין ישן. הבניין עובר שיפוץ משמעותי תוך כדי תוספת של כמה קומות, בשונה מתמ"א 38/2 שבו הורסים הכול ובונים מחדש. מחיר של דירה כזו יהיה נמוך ממחיר של דירה חדשה בשוק, מכיוון שבכל זאת מדובר על בניין ישן. ההנחה ביחס למחיר דירות דומות מסתכמת בכ- 10% כתלות כמובן במיקום של הדירה. מצד שני, רכישת דירה בתמ"א 38/1 היא עדיין רכישה של דירה ישנה. הבניין ישן, הקירות ישנים, הצנרת ישנה… במידה ורמת התחזוקה של תשתיות הבניין הייתה נמוכה לאורך השנים, אתם תהיו עלולים לשלם ביוקר על ניסיון זה להוזיל עלויות. לכן, מומלץ מאוד לבדוק את הבניין ואת היקף הפרויקט באופן פרטני לפני חתימת העסקה.

 

תזמון העסקה

מקרה של רכישת דירה, התזמון בהחלט משפיע על המחיר. מוכרים עשויים להוריד את המחיר אם הם "לחוצים" למכור, ולכן מומלץ לנסות להבין עד כמה הם נחושים לבצע את העסקה. מוכר שכבר רכש דירה חדשה אחרת יהיה נמרץ יותר לבצע את עסקת המכירה של דירתו.

מעבר לכך, לקראת סוף השנה (בנובמבר ודצמבר) יש לעתים קרובות מבצעים ל"חיסול מלאי". אם אפשר להמתין עם העסקה, זה יכול להיות משתלם

 

מיקום הדירה

מחפשים נכס באזור מגורים מרכזי? מובן לגמרי. רבים מאיצנו רוצים לקנות גירה בגוש דן, חיפה העיר, באר שבע וכו' … אמה מה, התעקשות שכזו יכולה לייקר את הנכס שאתם קונים במאות אלפי שקלים. מגורים ב"טבעת החיצונית" של האזור המרכזי שבוא תם חפצים תוכל להוזיל משמעותית את מחיר הדירה, ובהתאם לכך להוזיל את כל ההוצאות הנלוות. דירה בפתח תקווה לא תשתווה למחיר היקר של דירה בדרום תל אביב, לצורך העניין.

 

משכנתא והון עצמי

כיום, אין ברירה. הלוואה מהמשפחה ולסגור את הפינה על ההון העצמי לרכישת דירה, או משכנתא משתלמת. משכנתא היא כבר לא מילה גסה ועם ניגשים לעובי הקורה שלה, מבינים שלא מדובר בנטל כלכלי. אם מבצעים סקירת שוק ובודקים את תנאי ההלוואה בבנקים השונים, ניתן להגיע להלוואה הגיונית בתנאים נוחים. ככל שההון העצמי גדול יותר, כך המשכנתא תהיה נמוכה יותר.

מתקשים למצוא דירה? לא בטוחים כיצד לחסוך בכסף? המקצוענים בנדל"ן ישמחו לעזור לכם.

 

לחיצת יד

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בית ומטבעות
כללי
4 שיטות שיחסכו לכם כסף בקניית נדלן

לא פשוט בכלל להגיע למעמד רכישת הדירה. צריך לחסוך, שזה אומר לעבוד בשקדנות ולחיות בצורה מאוד מחושבת. מעבר לעלות הדירה, ישנן הצואות נוספות ונכבדות שבהרבה מקרים רוכשים צעירים וותיקים כאחד