קרע בכתף בצבא

תפקידים רבים בצבא, ובמיוחד תפקידים קרביים, מצריכים מאמץ פיזי גדול. לפעמים הדרישות הגופניות בצבא הן תובעניות מאוד, וחיילים מסוימים מגיעים למצב שבו הם קורסים כיוון שלקחו על עצמם נטל גופני גדול מדי. סיבה מוכרת נוספת לפציעות במסגרת הצבא, היא הימצאות החיילים בסביבה שקל להיפצע בה, כמו חיק הטבע או אזור אימונים. במצבים אלו, לא נדיר שהחייל יגיע למצב של שחיקה גופנית ופציעות. לכן, מומלץ להיעזר בעורך דין על מנת להבין מהן זכויותיך והאם את\ה זכאי\ת לפיצויים כספיים. 

 

קרע בכתף

קרע בכתף מתרחש כאשר אדם לוקח חלק בפעילות גופנית מאומצת או בסחיבת עצמים כבדים. שרירי מסובבי הכתף ("שרירי שרוול") הם חיוניים לתנועה חלקה של היד ומפרק הכתף, ופגיעה בהם יכולה להיות מכאיבה מאוד ואף להוביל להגבלה קשה של מרחב התנועה של היד והכתף. שרירים אלו יכולים להיקרע או להיקרע חלקית לאחר תקופה ארוכה של מאמץ גופני, או במקרים בהם הפצוע ביצע פעולה שהפעילה לחץ רב מדי על הכתף שלו.

 

תהליך הגשת התביעה

על מנת לזכות בפיצויים כספיים, על החייל להגיש תביעה נגד משרד הביטחון, ולהוכיח כי פציעתו נגרמה כתוצאה משירותו הצבאי. על מנת לעשות זאת יש להראות קשר סיבתי בין פציעתו לבין שירותו הצבאי. כאמור, הפציעה יכולה להתרחש מיד לאחר פעולה מאמצת או לאחר תקופה ארוכה של מאמץ גופני, ולכן ריבוי הפרטים וההוכחות בתביעה הם הכרחיים על מנת ליצור טיעון משכנע וקוהרנטי.

מורכב להגיש תביעה כמו זו, שבה יש להוכיח כי הפציעה נגרמה אקסקלוסיבית מן הפעילות בשירות הצבאי, כאשר חיילים רבים כל כך מבצעים פעילות גופנית סדירה מחוץ לשעות שירות החובה. גם חייל שהשתחרר והשירות הצבאי נתן בו את סממניו הגופניים לאחר מועד השחרור, עדיין רשאי לתבוע את משרד הביטחון. עם זאת, הוא צריך לדעת שיש לו תקופה מוגבלת בזמן להגשת התביעה ושככל שמועד השחרור מתרחק, כך גם יותר קשה להטיל את האחריות על השירות הצבאי בשל חוסר הוכחות.

תביעות נגד משרד הביטחון יוגשו לקצין התגמולים שבוחן את התביעה, ובמידה והוא מקבל אותה הוא יעביר את החייל לוועדה רפואית, שבה יעמוד מול מומחים ויתבקש לפרוש את עמדתו. חשוב מאוד שהחייל יוכיח שאכן נגרמה לו פציעה משמעותית, שמעיבה על תפקוד חייו ומהווה מעין נכות.

התביעה חשובה לא רק לשם קבלת הפיצויים הנוכחיים, אלא גם לשם הכרה בפציעה על מנת שתוכלו לקבל ממשרד הביטחון סיוע כספי נוסף במידה ומצבכם יתדרדר. אם אתם חשים שכתוצאה מהשירות הצבאי חוויתם פגיעה גופנית, ייתכן ואתם זכאים לפיצויים. אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר על מנת שנוכל ליידע אתכם לגבי זכויותיכם. משרדנו עוסק למעלה מ-70 שנים בתביעות מסוג זה, ועורכי הדין המנוסים שלנו ישפרו משמעותית את סיכוייכם לנצח.

חיילים לוחמים

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מערכת המשפט
עו"ד תעבורה
קרע בכתף בצבא

תפקידים רבים בצבא, ובמיוחד תפקידים קרביים, מצריכים מאמץ פיזי גדול. לפעמים הדרישות הגופניות בצבא הן תובעניות מאוד, וחיילים מסוימים מגיעים למצב שבו הם קורסים כיוון שלקחו על עצמם נטל גופני