חשיבות ליווי עורך דין בעת מעצר

מעצר משטרתי עלול להיות אירוע טראומטי וכל מה שנגיד בו גם יכול לשמש נגדנו בבית משפט.

אז כדי להתמודד עם הסיטואציה ובעיקר על מנת למנוע טעויות בלתי הפיכות, מאוד חשוב לתאם ליווי של עורך דין פלילי שמכיר את התחום ובקיא בו

אף אדם לא רוצה להגיע למצב של מעצר משטרתי. אבל בפועל זה לא תמיד בשליטתנו, מה גם שלעיתים קרובות המעצר הוא שגוי. בנוסף, יש מקרים שבהם אנו מתבקשים להגיע למעצר על דברים שלא עשינו או בגין מעורבות שלא היינו מודעים אליה. אז גם אם אנחנו באמת אשמים וגם אם לא, אין ספק לגבי העובדה שמדובר על אירוע טראומטי.

 

הזכויות שמגנות עלינו במהלך מעצר משטרתי

החדשות הטובות הן שהחוק מגן עלינו גם במהלך מעצר משטרתי. מצד אחד, מעצר מן הסוג הזה עלול להיות בעייתי כי כל מה שנגיד בו ישמש נגדנו בבית משפט. מצד שני, החוק מעניק לנו לא מעט זכויות וכלים שבהם אפשר להשתמש לטובת הגנה עצמית.

העניין הוא שבשביל להשתמש בכלים האלה, צריך לקבל ליווי של עורך דין מקצועי. כאן למשל הטעות הנפוצה היא לנסות לחסוך בהוצאות, או לחשוב שעדיף להסתדר במעצר גם לבד. אז נכון שזה אפשרי, אבל ממש לא מומלץ.

מה עושה עורך דין שמתמחה בדין הפלילי?

את החשיבות של ליווי עורך דין פלילי בעת מעצר אפשר לראות בכמה מישורים. קודם כל, מידע שיש באתר https://www.plili.org.il מגלה למשל עד כמה תחומי ההתמחות של עורך דין כזה הם רחבים. בגלל שהדין הפלילי חל פחות או יותר על כל עבירה שבגינה נקבל זימון למעצר, זה איש המקצוע היחיד שיכול לייצג את האינטרסים שלנו.

שנית, התפקיד של עורך דין שמתמחה בדין הפלילי הוא לבדוק האם המעצר בכלל בוצע לפי התקנות. בהרבה מאוד מקרים, עורך הדין יגלה שלא כך הדבר ושצריך לשחרר אותנו. אז עוד לפני שהאירוע מסלים, חשוב לערב עורך דין פלילי ולנצל את הידע והניסיון שלו.

 

כך בוחרים עורך דין מתאים

עורך דין בעת מעצר יכול ללוות אותנו גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית. ברמה האישית, התפקיד של עורך דין הוא להרגיע אותנו ולתת מענה לשאלות הנפוצות. ברמה המקצועית, מותר לו על פי החוק לקבל את חומרי החקירה ולהמליץ לנו כיצד להתנהג.

על רקע האמור לעיל, אפשר גם להבין טוב יותר איך בכלל כדאי לבחור עורך דין פלילי. בשביל לבחור עורך דין כזה, בודקים כמה שנות ניסיון יש לו ואיזה שירותים הוא מציע. במקביל, מנסים לקבל עליו המלצות מצד לקוחות מרוצים אחרים. אם יש המלצות טובות על עורך דין פלילי, סביר להניח שהוא כבר הוכיח את הידע המקצועי שלו ואת היחס האישי.

 

איש משפט

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בית מעצר
עריכת דין
חשיבות ליווי עורך דין בעת מעצר

מעצר משטרתי עלול להיות אירוע טראומטי וכל מה שנגיד בו גם יכול לשמש נגדנו בבית משפט. אז כדי להתמודד עם הסיטואציה ובעיקר על מנת למנוע טעויות בלתי הפיכות, מאוד חשוב