סיבות אפשריות לדחיית תביעות ביטוח חיים

תביעת ביטוח חיים היא תביעה שנצטרך לעשות במידה ויקירנו רכשו ביטוח חיים, והלכו לעולמם.

ביטוח חיים הוא ביטוח שהמבוטחים בו משלמים עליו במשך שנים ושולחים אליו כל שנה כסף לא מועט, בשביל הרגע בו הם ילכו לעולמם לצערנו, ואנחנו נצטרך לתבוע את חברת הביטוח שהם השקיעו בה כל כך הרבה.

אך לא פעם ולא פעמיים, דוחה הביטוח את התביעה, ומסרב להעניק כספי הביטוח.

לכך יש כמה סיבות, שחשוב להכיר במידה ואתם מתמודדים מול תביעה לביטוח חיים, שקשורות להסתרת מידע רפואי, להפרת חוזה ועוד.

כדי לדעת מול מה אתם עומדים, לפניכם קצת על סיבות אפשריות לדחיית תביעות ביטוח חיים.

 

מה הוא בדיוק ביטוח חיים?

ביטוח חיים הוא ביטוח שמבטח יותר את השארים והילדים של המבוטח, שכן הוא מבטיח שבעת לכתו ופטירתו של המבוטח, הילדים והמוטבים שבחר לעצמו יקבלו תגמולים מהביטוח הלאומי. המבוטח משלם כל שנה תשלומי ביטוח סמליים, ובעת שנפטר – המוטבים שלו יכולים לתבוע את הביטוח ולקבל את התגמולים בזכות זאת. התשלום הנתבע בתביעת ביטוח החיים, יתקבל במידה ומאושר אל חשבון המוטבים באופן חד פעמי או באופן של קצבה חודשית. לעוד מידע ותמיכה בתביעת ביטוח חיים היכנסו אל – www.ddlaw.co.il.

 

איזה סיבות נפוצות לדחיית תביעת ביטוח החיים?

הסתרת המצב הרפואי

אחד הנימוקים השכיחים של חברת הביטוח בדחיית התביעה לתגמולי ביטוח החיים, היא כשטוענת להסתרה של מידע רפואי של המבוטח. כאשר חברת הביטוח טוענת להסתרת מידע של מחלה או בעיה רפואית, היא מסרבת לתת את התגמולים מאחר ולו היתה יודעת זאת באותה העת, לא היתה מצרפת את המבוטח, ועקב הסתרת מידע הוא כן התקבל. זו אחת הטענות בגינן תסרב ותדחה חברת הביטוח את התביעה לפיצויים מביטוח החיים.

 

סיבת הפטירה לא מבוטחת

חברות הביטוח מפרטות  בפוליסת הביטוח במעמד החתימה את התנאים בגינם יהיו המוטבים זכאים לגמלת תביעת ביטוח החיים. לעיתים, הן יפרטו בפוליסת הביטוח עליה חתם המבוטח, מספר תנאים שאינם מבוטחים ואינם נתמכים על ידי פוליסת ביטוח החיים כמו מוות בגין שימוש בסמים וכו'. לכן, רבות תדחה חברת הביטוח את התביעה לקבלת גמלת ביטוח החיים מאחר וסיבת הפטירה והאירוע, לא תואמים ולא מכוסים בפוליסה עליה חתם המבוטח.

 

הפוליסה מבוטלת עקב אי תשלום

עוד סיבה נפוצה לדחיית הביטוח את התביעה לקבלת תגמולי ביטוח החיים, היא הטענה כי הפוליסה בוטלה עקב שהמבוטח לא שילם את דמי הביטוח והפר את החוזה. בכל הפרה של החוזה של הפוליסה, ובמיוחד במצב בו המבוטח לא שילם מספר חודשים או נשים את התשלום הנדרש לתחזוקת פוליסת ביטוח החיים שלו, חברת הביטוח עלולה לסרב ולדחות את הבקשה, בגין הטענה שעקב שהמבוטח לא שילם, הוא לא מבוטח והפוליסה בטלה ומבוטלת עוד לפני פטירתו.

 

איש משפט

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פטיש
עריכת דין
סיבות אפשריות לדחיית תביעות ביטוח חיים

תביעת ביטוח חיים היא תביעה שנצטרך לעשות במידה ויקירנו רכשו ביטוח חיים, והלכו לעולמם. ביטוח חיים הוא ביטוח שהמבוטחים בו משלמים עליו במשך שנים ושולחים אליו כל שנה כסף לא