מחיקת חובות: יתרונות וחסרונות

מחיקת חובות מתרחשת כאשר חייב עומד בכל מחויבויותיו בהליך פשיטת הרגל, וזוכה למחיקת החובות הנותרים באמצעות קבלת צו הפטר. על אף המונח המפתה, חשוב לדעת כי הליך פשיטת הרגל אינו מתאים לכל חייב. מדובר בהליך דקדקני, מגביל וארוך, שלא תמיד משרת את צרכיו של החייב. גם אם פשיטת הרגל טומנת בחובה מחיקת חובות מלאה או חלקית, היא אינה בהכרח ההליך המתאים או המשתלם ביותר עבורכם.

 

פשיטת רגל היא הליך שמטרתו להקל על חייב שאינו מסוגל לשלם את חובותיו. באמצעות תהליך שיקום כלכלי שכולל סנקציות כלכליות ועסקיות, חובת תשלום חודשי ועוד, ניתנת לחייב הזדמנות למחיקת חובותיו בצורה מלאה או חלקית והסדר עם נושיו, בתיווכו של בית המשפט. הליך זה טומן בחובו יתרונות אך גם חסרונות:

יתרונות

יתרון ברור ובולט לבחירה בפשיטת הרגל הוא בראש ובראשונה הליך מחיקת החובות. אין ספק כי היפטרות מעול החובות המעיק והמדאיג היא יתרון משמעותי. באמצעות ההכרזה על הליך פשיטת הרגל, החייב מקבל הפחתה משמעותית בחובותיו, ומקבל הזדמנות לשלם לאורך תקופה ארוכה ובסכומים קטנים. ההליך מתנהל בצורה אחידה מול כל הנושים, וכך החייב אינו צריך להתמודד עם כל אחד מנושיו בנפרד, אלא זוכה להסדר עם כולם. מרגע ההכרזה על פשיטת רגל, מוקפאים כל ההליכים המשפטיים שמתקיימים נגד החייב, כך שההליך יתנהל בצורה הטהורה וההוגנת ביותר. לעיתים רבות נקיטה בפשיטת רגל היא בחירה שקולה והגיונית, שמאפשרת לחייב להפסיק את המרוץ, ולהוריד משא כבד של לחץ נפשי מכתפיו.

חסרונות

עם זאת, אין לשכוח כי להליך יש לא מעט חסרונות. מדובר בהליך מגביל מאוד, שכרוך בסנקציות רבות על החייב כמו איסור יציאה לחוץ לארץ, תשלום חודשי קבוע, איסור על שימוש בכרטיס אשראי, הגבלות עסקיות ואפילו מגבלות תעסוקתיות כמו הגבלה על עיסוק כעובד ציבור או עבודה כעורך דין. כמו כן, פשיטת רגל כרוכה בתחושה לא פשוטה – המגבלות הרבות בשילוב יחסי ציבור שליליים אינם מקלים על החייב בניהול חיים תקינים, ומחייבים אותו לציית להוראות משפטיות בכל אספקט בחייו. כמו כן, לא תמיד פשיטת רגל היא האופציה היחידה הנכונה עבור חייב ששקוע בחובות, ולעיתים יש אלטרנטיבות שייטיבו עמו יותר מאשר הליך זה.

 

כשמדובר בהליך רגיש כמו פשיטת רגל, מומלץ להיעזר בעורך דין מיומן שמכיר את ההליכים ויוכל לסייע להגשים את האינטרסים שלכם בצורה הטובה ביותר והמותאמת ביותר לצורכיכם. משרד עו"ד דן מור, מזמין אתכם ליצור קשר בכתובת https://danmor.co.il לייעוץ ללא עלות. נוכל ליידע אתכם בנוגע לזכויותיכם ולהבטיח סיוע במציאת הדרך הנכונה ביותר עבורכם למחיקת חובות, תוך ליווי צמוד, אמין ומנוסה. הסתייעות בעורך דין מקצועי עשויה להקל מאוד על ההליך המייגע ולהפוך אותה למהיר יותר, קל יותר ומשתלם יותר.

פטיש של בית דין

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
קופת חיסכון
מחיקת חובות
מחיקת חובות: יתרונות וחסרונות

מחיקת חובות מתרחשת כאשר חייב עומד בכל מחויבויותיו בהליך פשיטת הרגל, וזוכה למחיקת החובות הנותרים באמצעות קבלת צו הפטר. על אף המונח המפתה, חשוב לדעת כי הליך פשיטת הרגל אינו