מה העונש על נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות היא אחת התופעות המסוכנות ביותר שקיימות על הכביש, המודעות לכך בשנים האחרונות עלתה מאוד ואיתה גם העונשים והאכיפה.

עבירה זו היא אחת מהעבירות הנפוצות בארץ, איך אוכפים את החוק נגדה ומה יהיה העונש שמגיע לנהגים שעשו זאת?

 

בדיקת אלכוהול על ידי המשטרה

בשנים האחרונות  המשטרה והרלב"ד שמו לעצמם מטרה את מיגור תופעת נהיגה בשכרות דרך אכיפה והסברה. המשטרה מציבה מחסומי בדיקה באזורי בילוי כך שנוצרת גם תחושת הרתעה עבור הנהגים שחושבים שיוכלו להתחמק ולבצע עברה וגם אכיפה ובדיקה של הנהגים העוברים, על כך ועוד על מערך ההסברה של רלב"ד ניתן לחפש את אתר בדרכים ולמצוא מידע רלוונטי.

 

למה נהיגה בשכרות היא כל כך מסוכנת?

נהיגה תחת השפעת אלכוהול מסכנת את כל יושבי האוטו והסביבה שלו – מכוניות, הולכי רגל, בעלי חיים מסיבות שונות. כמות האלכוהול שמותרת לשתייה לפני נהיגה עומדת על 240 מיקרוגרם לליטר אוויר נשוף כשמדובר בנהגים שאינם חדשים ו 50 מיקרוגרם לליטר אוויר נשוף לנהג חדש – משמע נהג חדש אינו יכול לשתות אלכוהול לפני יציאתו לדרך ואלו הסיבות לכך:

  • האלכוהול מביא לירידה בפעילות המוחית
  • מייצר טשטוש כפילויות ואומדן לקוי של מרחקים
  • גורם לתגובה איטית
  • נותן תחושת ביטחון מופרזת

 

כמה נקודות מקבלים על נהיגה בשכרות?

נהיגה בשכרות הינה עבירה חמורה מאוד, הן כי מי שינהג בשכרות ויהיה מעורב בתאונת דרכים יסתמן שלא עשה זאת בתום לב – הנהג שתה אלכוהול ובחר לנהוג בכל זאת ולסכן את עצמו וסביבתו ולכן סך הנקודות שינתנו לנהג שנמצא שתוי הוא 10 נקודות – המירב שאפשר לתת לעבירת תנועה. 10 נקודות יינתנו לנהג שתוצאת בדיקת הינשוף עולות על החוק וגם למי שמסרב להיבדק במכשיר או מסרב לבדיקת דם או שתן לאיתור סמים ואלכוהול.

 

מהו העונש לנהיגה בשכרות?

נהג שיימצא שיכור על ידי מכשיר הינשוף עשוי לעמוד בפני הליך שימוע מול קצין משטרה, הקצין רשאי לפסול את רשיון הנהג בפסילה מנהלתית ל 30 ימים תוך שיקול נסיבות כמו וותק הנהג, עבר תעבורתי, נסיבות אישיות ועוד. נהג שיורשע בבית המשפט בגין עבירת נהיגה בשכרות עלול לעמוד בהגבלות מסוימות כאשר לכל הגבלה יהיה אמצעי תיקון מטעם משרד הרישיוי, להלן:

  • פסילת רישיון למינימום שנתיים – הנהג יידרש לעבור מבחן עיוני על מנת להחזיר את הרישיון.
  • פסילת רישיון נהיגה על תנאי – יהיה על הנהג לעבור מבחן מעשי.
  • קנסות כספיים – קורסי רענון נהיגה (נהיגה מונעת).

 

לסיכום

עבירת נהיגה בשכרות הינה חמורה מאוד וניתן להבין את הסיבות לכך, נהג תחת כל השפעה לא ינהג באותה הצורה ולא יכול להגיב למה שקורה בשטח באופן מיידי ומלא. החוק נועד להגן עלינו, שמרו עליו וכך תוכל לשמור על עצמכם ועל הקרובים והרחוקים מכם בטוחים.

איש קורא

 

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פטיש
עו"ד תעבורה
מה העונש על נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות היא אחת התופעות המסוכנות ביותר שקיימות על הכביש, המודעות לכך בשנים האחרונות עלתה מאוד ואיתה גם העונשים והאכיפה. עבירה זו היא אחת מהעבירות הנפוצות בארץ, איך אוכפים את