מה הדין על נהיגה ללא פוליסת ביטוח?

ישנם 3 סוגי פוליסות ביטוח לרכב: ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. נהגים יכולים לרכוש פוליסה מורחבת הכוללת את כל הביטוחים או רק ביטוח חובה. המאמר יפרט מה הדין על נהיגה ללא פוליסת ביטוח.

 

מהו ביטוח מקיף?

ביטוח מקיף הוא ביטוח משלים שלא חייבים לרכוש על פי החוק. ביחד עם זאת, הביטוח מגן על נזקי רכוש. כלומר, על הרכב והרכוש בתוכו אשר נגרם להם נזק בעת תאונה או פגיעה. בנוסף, מדובר על כיסוי נגד גניבות, נזקי אש ונזקי מזג אוויר. במקרה של תאונת דרכים כאשר הרכב מוכרז כטוטאל לוס ניתן לקבל רכב חילופי וכיסוי על מנת לרכוש רכב חדש. ניתן לנהוג ללא ביטוח מקיף אך לא מומלץ.

 

מהו ביטוח צד ג'?

בתוך פוליסת הביטוח המקיף נכנס גם ביטוח צד ג' שגם הוא אינו בגדר חובה. מדובר על ביטוח המכסה נזקים שנהג הרכב גורם לרכבים אחרים. למשל, אם יצאתם מהחנייה ופגעתם ברכב של השכן, ביטוח צד ג' יכסה את הנזק שלכם ושל השכן. גם אם הרכב שלכם פגע במבנה שניזוק, המבנה יהיה מכוסה. את ביטוח צד ג' ניתן לרכוש כחלק מהביטוח המקיף או בנפרד אך אז הכיסוי יכלול רק נזק לרכוש אחר ולא את הנזק ברכב שלכם. הביטוח כולל בדרך כלל גם שירותי דרך ותיקוני פנסים ומראות ולכן הוא מומלץ. לפיכך, ניתן לנהוג גם ללא ביטוח זה, אך הוא מהווה ביטחון למקרה ש…

 

פוליסת ביטוח חובה

כיסוי ביטוח חובה זה כבר סיפור אחר. החוק מורה על כל נהג לרכוש ביטוח חובה שיכסה נזקי גוף במקרה של תאונת דרכים בין אם הוא אשם או לא אשם בתאונה. כלומר, לא צריך להוכיח אשמה, אלא רק את הקשר בין הנזקים לתאונה ולקבל פיצוי על פי חוק הפלת"ד. הכיסוי של ביטוח החובה מאפשר לקבל החזר על ההוצאות הרפואיות, אובדן כושר ההשתכרות, פיצוי על עוגמת הנפש והסבל.

במידה והולך רגל נפגע בתאונה הוא יתבע את חברת הביטוח של הנהג הפוגע וכך גם נהג שנפגע. למרות זאת ישנן סיטואציות של תאונות פגע וברח שלא ניתן לתבוע על פי חוק הפלת"ד ולכן הגוף המכסה את הנזקים הוא קרנית. חשוב לדעת שנהגים ללא ביטוח חובה מסתכנים בעבירה פלילית ויתנו על כך את הדין.

 

מה הדין על נהיגה ללא פוליסת ביטוח?

כאשר אדם שוכח לחדש את ביטוח החובה ונתפס על ידי שוטר בבדיקת רישיונות שגרתית הוא יקבל דו"ח ויצטרך לשלם קנס. כאשר הוא נתפס בעבירות תנועה ללא ביטוח חובה הוא עלול אף לקבל שלילת רישיון ואפילו מאסר בפועל. במקרה והוא מעורב בתאונת דרכים ניתן יהיה לתבוע אותו בתביעת נזיקין. לפיכך, מומלץ לפנות לסיוע של עורך דין תעבורה על מנת שינסה להפחית את העונש.

אדם נוהג

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פוליסת ביטוח רכב
עורך דין ביטוחים
מה הדין על נהיגה ללא פוליסת ביטוח?

ישנם 3 סוגי פוליסות ביטוח לרכב: ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. נהגים יכולים לרכוש פוליסה מורחבת הכוללת את כל הביטוחים או רק ביטוח חובה. המאמר יפרט מה הדין