איך ניתן לדעת מה המעסיק חושב עליי?

לעובדים רבים חשוב להצליח בעבודתם ולשדר מקצועיות, בין אם במטרה להתחבב על המעסיק ובין אם במטרה להתמקצע ולהתקדם בהיררכית התפקידים בעבודה.

מסיבה זו, לעיתים קרובות עובדים מעוניינים לדעת מה המעסיק חושב עליהם ובאיזו צורה הם נתפסים בעיניו. כיצד ניתן לדעת זאת?

 

היחס של המעביד כלפיכם וכלפי העובדים האחרים

ראשית כל, ניתן לומר שאין דרך קסם לדעת מה המעסיק חושב עליכם. אם הוא לא אומר בצורה ישירה מה דעתו עליכם ועל העבודה שלכם, לא תוכלו לדעת בוודאות מה הוא חושב בליבו.

עם זאת, ישנה דרך לקבל מושג כללי לגבי איך הבוס רואה אתכם. נסו להיזכר בהערות שהוא הפנה כלפיכם בתקופה האחרונה, בשאלות שהוא שאל אתכם או בנושאים שהוא ביקש להתייעץ אתכם לגביהם. האם הוא התייחס אליכם כגורם ידע מקצועי? האם לאחר שהוא קיבל מכם תשובה, הוא התייעץ עם גורמים נוספים – או שמא הוא הסתפק בתשובה שלכם? האם הוא שיבח אתכם על עבודה שביצעתם לאחרונה?

בנוסף, ניתן לבחון את היחס שהמעסיק מעניק לכם גם ביחס לעובדים אחרים. האם נראה לכם שהוא סומך עליכם באותה המידה שהוא סומך על עובדים אחרים? האם הוא מטיל עליכם משימות שבעבר הוא לא נהג להטיל עליכם? במידה ואתם עוסקים בנושאים גדולים יותר או חשובים יותר מהנושאים בהם עסקתם כשרק התחלתם את העבודה, ניתן להסיק כי המעסיק בוטח בכם מספיק על מנת לתת לכם משימות עם אחריות גדולה יותר.

 

פגישה אישית עם המעסיק

במידה ולא הצלחתם לגבש תמונת מצב טובה מספיק על הדרך בה המעסיק רואה אתכם, תוכלו לקבוע איתו פגישה אישית מיוזמתכם, ולהעלות את הנושא בפניו. מומלץ להעלות את הנושא בצורה לא ישירה (כלומר, לא לשאול אותו "מה אתה חושב עליי?") – אלא לשלב זאת תוך דיבור על נושא אחר.

למשל, תוכלו לבקש ממנו לקבל משימות שדורשות אחריות גדולה יותר ובעלות חשיבות רבה יותר ממשימות בהן אתם עוסקים כיום. התגובה שלו תוכל לשקף את היחס שלו כלפיכם. במידה והוא רואה בכם עובדים אחראיים וחרוצים, סביר להניח שהוא ייעתר לבקשתכם וייתן לכם משימות בהן תוכלו להוכיח את עצמכם.

 

זכויותיכם כעובדים

חשוב לומר, שגם אם המעסיק עדיין לא בטוח ביכולותיכם המקצועיות – הוא לא רשאי לגרוע מתנאי ההעסקה שלכם או מהזכויות הסוציאליות שמגיעות לכם. הוא מחויב לנהוג בדיוק כפי שסוכם בחוזה העבודה ולפי החוק, ולא יכול "להתנקם" בכם על ביצועים לא טובים בעבודה על ידי פגיעה בשכר או בתנאים.

במידה וזכויותיכם נפגעו בדרך כלשהי, או שאתם מעוניינים לבדוק מהן הזכויות המלאות שמגיעות לכם – תוכלו לבקר באתר של איתי אדרת, עורך דין לדיני עבודה, שליווה עובדים רבים שהיו במצב שלכם וסייע להם לקבל את זכויותיהם.

מידע נוסף על דיני עבודה ניתן למצוא באתר

 

עובדים בחברה

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מאזניים
עורך דין דיני עבודה
איך ניתן לדעת מה המעסיק חושב עליי?

לעובדים רבים חשוב להצליח בעבודתם ולשדר מקצועיות, בין אם במטרה להתחבב על המעסיק ובין אם במטרה להתמקצע ולהתקדם בהיררכית התפקידים בעבודה. מסיבה זו, לעיתים קרובות עובדים מעוניינים לדעת מה המעסיק