הטרדה מינית בעבודה – האם זה נחשב כתאונת עבודה?

הטרדה מינית משפיעה על הנפגע/ת במישור הפיזי והנפשי ולכן אם הוטרדתם מינית בעבודה, הנכם זכאים לפיצוי מהביטוח הלאומי על תאונת עבודה.

המאמר יפרט על הטרדה מינית בעבודה והקשר שלה לתאונת עבודה.

 

כיצד הטרדה מינית נחשבת לתאונת עבודה?

הטרדה מינית היא עבירה פלילית, וכאשר היא נעשית במקום העבודה ישנן מספר אופציות שהחוק מאפשר לבצע. ניתן להגיש תלונה במשטרה, להגיש תלונה למעסיק, לתבוע את הפוגע ואת מקום העבודה ובמידה ונגרמים פיטורים בעקבות ההטרדה, לתבוע חזרה למקום העבודה. יתרה מכך, החוק מכיר בהטרדה מינית כתאונת עבודה על פיה מגיעים לנפגע/ת פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי. הסיבות לכך לרוב נשענות על המצב הנפשי של הנפגע/ת. במקרים רבים, נשים שנפגעו מינית סבלו מפוסט טראומה, חוסר שינה וחוסר תיאבון, סיוטים, דיכאון וחרדה שהביאו אותן למצב נפשי שלא היה קיים לפני קרות המקרה. בשל המצב הנפשי הגרוע הנשים שסבלו מהטרדה מינית התקשו לתפקד במקום העבודה, מה שהעצים את ההתדרדרות במצבן הנפשי.

 

כיצד תובעים תאונת עבודה?

על מנת לתבוע בכמה מישורים מומלץ לפנות לסיוע של עו"ד לתאונת עבודה הוא ייעץ וילווה אתכם בפנייה לביטוח לאומי וייצג אתכם בתביעה אזרחית מול הנפגע/ת ומקום העבודה. במקרה של תביעה לביטוח הלאומי ניתן לקבל דמי פגיעה עד 3 חודשים על היעדרות ממקום העבודה, פיצוי חד פעמי או קצבת תאונת עבודה חודשית על פי אחוזי נכות שקבע הביטוח הלאומי. לרוב הוועדות הרפואיות בעניין זה קובעות נכות זמנית ובשלב מתקדם יותר, נכות צמיתה. לאחר הכרת הנכות הנפגעת תהיה זכאית גם לתשלום עבור הוצאות רפואיות, תרופות ואשפוז. חשוב לדעת שניתן אף לתבוע את הביטוח הפרטי ואת ביטוח הגמלה במקרים של הטרדה מינית. עובדת שנפגעה ואיבדה את כושר השתכרותה יכולה לתבוע אובדן כושר עבודה או פנסיית נכות רפואית.

 

מי מטפל בתביעה לביטוח לאומי?

על פי החוק על המעסיק חלה אחריות לדווח, למלא ולשלוח טפסים על תאונת עבודה לביטוח הלאומי. אך מה עושים אם המעסיק לא משתף פעולה ומעלים עין? ומה אם הוא המטריד? ההמלצה היא לפנות לאחראי על הטרדות מיניות בעבודה או להגיש את הטופס ללא חתימה עם הסבר מדוע אינו חתום על ידי המעסיק. חשוב לציין שמקביל לשליחת הטופס יש לפנות לשירות הרפואה הציבורית לקבלת טיפול ראשוני כדי שההטרדה המינית תוכר כתאונת עבודה. לטופס הבקשה יש להוסיף את המסמכים הרפואיים ואישורי מחלה גם אם תובעים לאחר שנים. זה המקום לציין שעל פגיעות בעבודה לא חל חוק התיישנות. במידה והתביעה נדחית על יד המוסד לביטוח לאומי ניתן לערער ולפנות לבית המשפט. לפיכך, ישנה חשיבות רבה לתבוע את הביטוח הלאומי באמצעות עורך דין לתאונות עבודה שיתמודד מול המערכות השונות מבלי שהנפגעת או הנפגע  יוטרדו יותר משכבר הוטרדו בעבודה.

 

פטיש

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כלי משפטי
עורך דין דיני עבודה
הטרדה מינית בעבודה – האם זה נחשב כתאונת עבודה?

הטרדה מינית משפיעה על הנפגע/ת במישור הפיזי והנפשי ולכן אם הוטרדתם מינית בעבודה, הנכם זכאים לפיצוי מהביטוח הלאומי על תאונת עבודה. המאמר יפרט על הטרדה מינית בעבודה והקשר שלה לתאונת