איך לקבל אזרחות אירופאית

אזרחות אירופאית הופכת נחשקת יותר ויותר עם השנים, בעקבות הבנת היתרונות הרבים הטמונים בהחזקתה. קיומה של אזרחות אירופאית תקנה למחזיקים בה אפשרות ללמוד, לגור ולקבל את מלוא התנאים הסוציאליים המגיעים לאזרחים במדינות האיחוד האירופאי, וכן מאפשרת כניסה חופשית לארצות הברית, ללא הצורך בויזה. אם כך, איך לקבל אזרחות אירופאית? במאמר הבא נענה על שאלה זו באופן מפורט.

הקשר בין איך לקבל אזרחות אירופאית לבין איך לקבל דרכון אירופאי

אז רגע לפני שנתחיל להסביר איך לקבל אזרחות אירופאית, נקדים ונציין כי החזקת דרכון אירופאי מקנה באופן אוטומטי גם אזרחות אירופאית. כחלק מתהליך קבלת הדרכון, במידה ונמצאתם זכאים כמובן, תקבלו תעודת לידה מהמדינה לה הגשתם את המסמכים. הדבר יהפוך אתכם מיידית גם לאזרחי אותה המדינה, ולפיכך – תיהפכו לבעלי אזרחות אירופאית.

איך לקבל אזרחות אירופאית דרך דרכון פורטוגלי

ראשית, על מנת לנסות לקבל דרכון פורטוגלי, ובעקבותיו את האזרחות האירופאית, מגישי הבקשה צריכים להוכיח את הקשר המשפחתי שלהם למגורשי ספרד ופורטוגל. איך עושים את זה? מדובר בתהליך לא פשוט שלוקח זמן, אך בסופו של דבר בהחלט שווה את זה. כחלק מהתהליך תצטרכו להשיג מגוון של מסמכים, שיעידו כי יש לכם קשר למגורשי ספרד ופורטוגל שהתיישבו במדינות אחרות.

כחלק מהמדינות בהן התיישבו המגורשים נמצאות סוריה, לבנון, יוון, תוניסיה, מרוקו, טורקיה, לוב, אלג'יריה ועוד. חשוב לציין שאלו המדינות הנחשבות "מתבקשות" להתיישבות, אך גם צאצאי המגורשים שהתיישבו במדינות אחרות כמו גרמניה ואיטליה יכולים לנסות ולבדוק את זכאותם להנפקת דרכון פורטוגלי. כמובן שגם עליהם יהיה להוכיח את הקשר המשפחתי למגורשי ספרד ופורטוגל.

איך לקבל אזרחות אירופאית

מי זכאי להגיש בקשה לקבלת דרכון פורטוגלי?

כששואלים את השאלה איך לקבל אזרחות אירופאית, יש לבדוק בשלב הראשון האם אתם עומדים בתנאים להנפקת דרכון אירופאי. היות ובמאמר זה נתמקד בדרכון הפורטוגלי, הנה התנאים בהם תצטרכו לעמוד טרם הגשת הבקשה לדרכון:
1. עליכם להיות בני 18 ומעלה. קטינים אינם יכולים לגשת לתהליך בעצמם.
2. עליכם להיות בעלי עבר פלילי נקי לחלוטין, מכל סוג של עבירות ופשעים.
3. עליכם להיות בעלי קשר משפחתי למגורשי ספרד ופורטוגל.

בעוד שני התנאים הראשונים הם קלים וזריזים לבירור, הרי שהשלב השלישי הוא מורכב יותר להוכחה. על מנת להוכיח שאתם בעלי קשר משפחתי למגורשי ספרד ופורטוגל, תצטרכו לפצוח בתהליך איסוף טפסים ומסמכים שיגבה מכם אנרגיות וזמן רבים.

רבים מבקשי הדרכון הפורטוגלי שנעזרים בשירותיהם של עורכי דין וגנאולוגים (מומחים לחקר המשפחה) על מנת לזרז גם את תהליכי איסוף המסמכים, וכן את תהליך הגשת הניירת כולה, הכוללת את הבקשה והמסמכים גם יחד.

אילו מסמכים כדאי להציג על מנת להוכיח את הקשר ביני לבין מגורשי ספרד ופורטוגל?

אם כן, כל מסמך רלוונטי באשר הוא יכול להוות הוכחה נהדרת לקשר המשפחתי שלכם למגורשי ספרד ופורטוגל. לצערנו, לא התגבשה על ידי ממשלת פורטוגל רשימה מסודרת של מסמכים שתוכל לכוון אתכם לאילו טפסים התכוון המשורר, אבל הניסיון הרב של מגוון משרדי עורכי הדין בנושא אפשרו הרכבה לא רשמית של רשימה כזו.

מסמכים שקשורים לעם היהודי הכתובים בשפת הלדינו הם ראייה מעולה להוכחת הקשר המשפחתי שלכם למגורשי ספרד ופורטוגל. בין מסמכים אלו נמנים ספרי קודש, הגדות פסח, כתובות ועוד. כמו כן, תעודות רשמיות כמו תעודת לידה או תעודת עולה חדש, גם הם מסמכים חשובים ביותר שתוכלו להציג לראייה.

בדקו ברחבי האינטרנט את רשימת 60 שמות המשפחה שמתקבלים על ידי ממשלת פורטוגל באופן אוטומטי כשמות משפחה המזוהים עם פורטוגל. אם אתם נושאים באחד מהשמות שברשימה, הדבר ישחק לטובתכם ויקדם את תתהליך קבלת הדרכון הפורטוגלי שלכם. חשוב לציין – גם במידה ושם המשפחה שלכם קיים ברשימה, עדיין תצטרכו להוכיח את הקשר המשפחתי ככל אחד אחר. כמו כן, גם שמות משפחה שלא נמצאים ברשימה יוכלו לעבור בדיקת זכאות.

במידה ואתם דוברי שפת הלדינו, הדבר יכול לשמש כיתרון, אך הוא אינו עומד כאחד התנאים לזכאות לקבלת הדרכון הפורטוגלי.

במידה ותרצו להעמיק את החקר המשפחתי, תוכלו לשכור את שירותיהם של מגוון גנאולוגים העוסקים במלאכה, שיוכלו לעזור לכם למצוא מסמכים נוספים רלוונטים.

כל המסמכים יחד, יהוו בליל מידע רלוונטי שיקדם את תהליך קבלת הדרכון שלכם.

עמידה בתנאים – יש, מסמכים – יש, מה הלאה?

עכשיו, אחרי שעבדתם קשה והשגתם את כל מה שהייתם צריכים להשיג על מנת לקדם את קבלת האזרחות האירופאית ואת הדרכון, הגיע הזמן להעביר את כל המסמכים לבדיקה, לשבת ולהמתין בסבלנות.

הקהילה היהודית בפורטוגל מהווה חלק בלתי נפרד מתהליך קבלת הדרכון הפורטוגלי, והממשלה הפורטוגלית האצילה עליה סמכות חשבה של סינון ראשוני של מבקשי הדרכון. בשלב הראשון תגישו לקהילה היהודית בפורטוגל בקשה המנמקת בפירוט את הסיבות שבגינן אתם בעלי זכות להנפקת דרכון אירופאי. בבקשה תצטרכו לפרט אודות המסמכים אותם השגתם. בהנחה והקהילה היהודית בפורטוגל תמצא אתכם כבעלי יכולת להוכיח את הקשר המשפחתי שלכם למגורשי ספרד ופורטוגל, תשלמו אגרה ותישלח אליכם תעודה המאשרת את אותו קשר משפחתי.

לאחר שתקבלו את התעודה, תתבקשו לשלם אגרה נוספת. את האגרה הזו תגישו למשרדי ממשלת פורטוגל, בצירוף המסמכים הבאים: תעודת יושר, תעודת לידה וכן צילום של דפי הדרכון הנוכחי בו אתם מחזיקים. את כל המסמכים המצורפים יש לתרגם לפורטוגזית וכן עורך דין מוסמך צריך לחתום עליהם.

כל מה שנותר עכשיו זה לחכות ולהיות סבלניים. משרדי הממשלה הפורטוגלית, שקיבלו את המסמכים שהגשתם להם, בוחנים את המסמכים ובוחנים גם אתכם. הממשלה הפורטוגלית בודקת את המדינות בהן שהיתן בחייכם, ובודקת שלא קיימים עבורכם רישומים פליליים. במידה ועברתם את כל הבדיקות של ממשלת פורטוגל בהצלחה, תונפק עבורכם תעודת לידה פורטוגלית. תעודת הלידה היא למעשה כרטיס הכניסה שלכם לקבלת אזרחות אירופאית, ובעזרתה תוכלו להזמין ולקבל את הדרכון הפורטוגלי.

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דרכון, פאספורט
אזרחות
איך לקבל אזרחות אירופאית

אזרחות אירופאית הופכת נחשקת יותר ויותר עם השנים, בעקבות הבנת היתרונות הרבים הטמונים בהחזקתה. קיומה של אזרחות אירופאית תקנה למחזיקים בה אפשרות ללמוד, לגור ולקבל את מלוא התנאים הסוציאליים המגיעים